پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۸۹۱
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۶
یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا به مثابه جنگ نظامی علیه مردم ایران است، گفت: دشمن می‌داند توانایی اقدام نظامی علیه ایران را ندارد بنابراین دنبال ایجاد اختلال در تحلیل جامعه از انقلاب اسلامی است.

شعارسال: سعید جلیلی در گردهمایی اساتید بسیجی در دانشگاه شهید بهشتی با طرح این پرسش که «آیا تلاش علمی اساتید دانشگاه‌ها فایده لازم را برای کشور دارد؟»، تصریح کرد: همه ما دغدغه مهم‌تری داریم که تلاش ما تا چه میزان انتظارات از ما را برآورده می‌کند. رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران نظام اشاره کردند که کارهای زیادی وجود دارد که آن را انجام نمی‌دهیم. باید دغدغه داشته باشیم که این اقدامات را هم انجام دهیم. نکند کاری را باید انجام دهیم ولی توجهی به آن نداشته باشیم.

وی ادامه داد: در تشکل بسیج، نگاه این است که حضور در بسیج برای تشخیص درست وظیفه و اجرای آن است. ما باید جایگاه خود را در موضوعاتی مثل بیانیه گام دوم انقلاب، تعریف کنیم. آیا مجموعه فعالیت‌های ما در راستای گام دوم قرار دارد؟ به دنبال همایش امروز، برای ما چه عملیاتی تعریف می‌شود؟ این مسائل اهمیت زیادی دارد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با بیان اینکه ما برای انقلاب دغدغه‌مند هستیم، تصریح کرد: در دولت در سایه، ما روند مدیریت کشور را رصد، نقاط قوت را تقویت، اشتباهات را بیان و برای رفع آنها پیشنهاد ارائه می‌کنیم.

جلیلی افزود: اگر در هر بخشی از نظام اقدام خوبی انجام می‌شود باید به ادامه آن کمک کنیم. اگر جایی هم خطایی انجام می‌شود، کمک کنیم که روند اشتباه تصحیح شود. دانشگاه فعال و بسیج اساتید باید سعی کنند از تخصص خود برای اداره بهتر کشور استفاده کنند تا به پیشرفت کشور کمک شود.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم موفقیت انقلاب اسلامی باور مردم به انقلاب است، گفت: تمام تلاش دشمن این است که این باور را از مردم بگیرد چون می‌داند اگر مردم تحلیل درستی از روند انقلاب داشته باشند، موفقیت‌های انقلاب ادامه می‌یابد. دانشگاه و اساتید می‌توانند نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در ارائه تحلیل‌های صحیح به جامعه داشته باشند.

جلیلی خاطرنشان کرد: اگر تحلیل‌های غلط به باور عمومی تبدیل شد، فلج‌شدگی واقعی صورت می‌گیرد. تحلیل فلج‌کننده از تحریم فلج‌کننده بدتر است. باید اساتید نقش خود در ارائه تحلیل درست را به‌‌موقع ایفا کنند.

وی با بیان اینکه دشمن می‌گوید دنبال جنگ نظامی با ایران نیست، تصریح کرد: با مقاومت هشت ساله مردم در جنگ تحمیلی، دشمن فهمیده است که جنگ نظامی علیه ایران جواب نمی‌دهد. این الگوی مقاومت باید در سایر عرصه‌ها از جمله عرصه اقتصادی دنبال شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اکنون دشمن به دنبال ایجاد اخلال در تحلیل‌های ملت است تا باور غلط در جامعه ایجاد کند. آنها می‌گویند دنبال جنگ با ایران نیستیم و حتی حاضر به گفت‌وگو هستیم. کسی در آمریکا می‌گوید دنبال تحریم‌های فلج‌کننده هستیم و رسما می‌گوید راهبرد من فشار حداکثری است. آیا اینها جنگ علیه ملت ایران نیست؟ آمریکا باید بداند ملت ایران هر تحریم او را رفتار جنگی تلقی کرده و آن را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها رفتار جنگی است، افزود: بسیار مهم است که آنچه می‌گذرد را دقیق تحلیل کنیم و آن را به جامعه منتقل کنیم. آمریکا هرچه در توان داشته علیه کشورمان اعمال کرده است و هرچه در توان ندارد را می‌گوید انجام نمی‌دهم و بیان می‌کند دنبال جنگ نیست تا اینگونه از ایران امتیاز بگیرد.

جلیلی با تاکید بر اینکه ما دنبال تعامل سازنده هستیم نه تعامل بازنده، اظهار کرد: حرکت مردم ما در دفاع از حقوق، منافع و ارزش‌های خود تابعی از خواسته آمریکا نیست. خواسته‌های آمریکا حد یقف ندارد و ملت ما هم تابع خواسته‌های آمریکا نیست.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 30اردیبهشت1398 ، کدخبر: 98023016231: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین