پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۴۴۱
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۴
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: مسئله‌ای تحت عنوان «میانجی‌گری» وجود ندارد و استفاده از این عبارت، بازی در عملیات روانی کسانی هست که خواستار سازش و تسلیم با آمریکا هستند.

شعار سال: محمد صادق کوشکی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران در واکنش به حضور نخست وزیر ژاپن و وزیر امور خارجه آلمان در ایران گفت: حضور این دو در ایران، تنها جهت انتقال پیام امریکایی‌ها و بیان مطالبات ۱۳ بندی آن‌ها می‌باشد.

محمدصادق کوشکی ضمن بر شمردن این دو کشور به عنوان نماد تسلیم و سازش در مقابل آمریکا، تنها دلیل حضور این دو نفر را جهت یادآوری رویکرد سازش و تسلیم در برابر امریکا به دولت‌مردان ایران دانست و گفت: مسئله‌ای تحت عنوان میانجی گری وجود ندارد و استفاده از عبارت «میانجی‌گری» بازی در عملیات روانی کسانی هست که خواستار سازش و تسلیم با آمریکا هستند.

کوشکی تصریح کرد: حضور شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در ایران تنها جهت مطرح کردن مطالبات ۱۳ بندی آمریکا که اخیرا توسط پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا ارائه شده، می‌باشد و حضور این دو هیچ دلیل دیگری نمی‌تواند داشته باشد. زیرا انتخاب دو کشور که با تمام قدرت خود در مقابل آمریکا تسلیم شدند هیچ مفهومی جز سازش را منتقل نمی‌کند و اگر غیر این بود می‌شد از اشخاص دیگری استفاده کرد.

وی با اشاره به انتخاب این دو کشور که نماد سازش و تسلیم در مقابل خواسته‌های آمریکا هستند گفت: افراد و احزاب و نشریاتی که از حضور این دو فرد در ایران استقبال می‌کنند کسانی هستند که با علم به این مطلب، به دنبال سازش و تسلیم می‌باشند.

این استاد دانشگاه حضور این اشخاص در ایران را حرکتی هماهنگی بین آمریکا، کشور‌ای واسطه ژاپن و آلمان و نفوذی‌های داخلی دانست و تاکید کرد که حضور این دو فرد ربطی به میانجی گری خیالی ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با یادآوری توافق به ظاهر موفق برجام و عدم التزام عملی آمریکا به آن خاطرنشان کرد: میانجی‌گری هیچ دلیل و موضوعیتی ندارد، چون که مسئله‌ای بین طرفین وجود ندارد و تنها دلیل حضور این افراد در ایران تاکید و دیکته متن مطالبات ۱۳ گانه آمریکا است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 20 خرداد 98، کد مطلب: 769898:www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین