پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۴۴۷
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴
رستمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در مطلبی نوشت: تنش میان ایران و آمریکا به خاطر نبود میانجی است یا زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها؟ اینکه آمریکا حتی از برجام که خیلی هم برای اقتصاد ایران اثربخش نبود خارج شد ربطی به نبود میانجی دارد؟

شعار سال: رستمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در صفحه اینستاگرام خود پیرامون سفر شینزو آبه و ادعای نقش میانجی‌گری اونوشت:

اول: اینکه تنش میان ایران و آمریکا به خاطر نبود میانجی است یا زیاده خواهی آمریکایی ها؟ اینکه آمریکا حتی از برجام که خیلی هم برای اقتصاد ایران اثر بخش نبود خارج شد ربطی به نبود میانجی دارد؟

دوم: فرض کنیم در مسئله رابطه ایران و آمریکا نیاز به میانجی باشد-که نیست- آیا ژاپن صلاحیت میانجیگری دارد؟ کشوری که در ساخت سیاسی و نظامی و حتی فرهنگی تقریبا تحت الحمایه و مستعمره ایالات متحده حساب می‌شود و توان تصمیم گیری مستقل ندارد اساسا چنین وزنی دارد؟ ژاپن به تعهداتش نسبت به ایران وفادار نیست چگونه تضمین دهنده تعهدات آمریکا خواهد بود؟

سوم: فرض کنیم که نخست وزیر ژاپن میانجی باشد که نیست- قرار است چگونه میانجی گری کند؟ در میانجیگری به دو طرف می‌گویند مقداری از مواضعتان کوتاه بیایید، آمریکا قرار است از چه چیزی کوتاه بیاید؟ مثلا به تعهدات برجامی خود بازگردد-که نمی‌گردد-ایران از چه چیز؟ از قدرت نظامی و وضعیت منطقه‌ای؟ چنین میانجیگری یعنی خلع سلاح ایران و هیچ آدم عاقلی چنین کاری نمی‌کند.

به نظر می‌رسد جریان مشکوکی در داخل که یک ماه قبل خطر حمله نظامی آمریکا را بزرگ می‌کرد امروز با بزرگ نمایی میانجیگری و تلاش برای خلع سلاح ایران در مقابل آمریکا در حال پرداخت کامل دین خود به ترامپ است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 20 خرداد 98، کد مطلب: 769978:www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین