پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۶۲۴
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است تحریم‌های اعمالی آمریکا خسارات زیادی را متوجه خریداران نفت ایران کرده و اکنون آنها در تلاش هستند تا با میانجی‌گری از خسارات خود بکاهند.

شعارسال: سید حسین نقوی حسینی، با اشاره به تصمیم برخی کشورها همچون عمان، قطر و ژاپن به میانجی گری میان ایران و آمریکا برای حل مشکلات، گفت: تحریم‌های اعمالی آمریکا به خصوص در حوزه نفت، انرژی و میعانات خسارات زیادی را متوجه کشورهایی خواهد کرد که نیازمند فراورده های نفتی ایران هستند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: این کشورها سال ها از فراورده های نفتی ایران استفاده کرده اند و امروز نمی توانند با دستور یکجانبه آمریکا از خرید این محصولات از ایران امتناع کنند از این رو دست به دامان تحرکاتی همچون میانجی گری می شوند تا خسارت خود را جبران کنند. وی افزود: قاعدتا نقش کشورهای متقاضی برای میانجی گری روی ایران نخواهد بود چرا که ما ایالات متحده را قابل مذاکره و قابل اعتماد نمی دانیم.

نقوی حسینی ادامه داد: از این رو اگر برخی کشورها سعی دارند با میانجی گری مشکلات تحریم را برطرف کنند باید به آمریکایی ها و غربی ها فشار بیاورند و آنها را به تعهدات قبلی خود متعهد کنند تا ایران حسن نیتی از طرف مقابل ببیند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در نهایت میانجی گری چندان افاقه نمی کند چرا که آمریکا و اروپا راه خود را خواهند رفت، خاطرنشان کرد: با این حال کشورها در درازمدت بعد از اینکه بیشتر خسارت دیدند اراده بیشتری برای حل مشکل تحریم خواهند داشت و در نهایت اروپایی ها متضررترین کشورهای این میدان هستند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: 23اردیبهشت1398 ، کدخبر: 476806: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین