پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۳۶۹
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۹
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: وضعیت تنش حداکثری بدون اقدام نظامی برنامه‌ای است که آمریکایی‌ها گام به گام پس از خروج غیرقانونی از برجام اجرا کردند. طبیعی است که ایجاد چنین تنشهایی و خصوصا سکوت شرکای طرف قرارداد با آمریکا با واکنش ایران مواجه شود.

شعارسال: علیرضا رحیمی در نطق میان دستور روز (یکشنبه) مجلس با تبریک ماه رمضان، گفت: مهمترین بهره این ماه همدلی مسلمانان و آسان کردن زندگی برای یکدیگر است. عدول از کینه‌ها و دشمنی‌ها بین مسلمانان و هوا و هوس‌ها و گذشت از دارایی‌ها به نفع برادران و خواهران ایمانی و هم‌نوعان مهمترین آموزه ها و امتیازات رمضان است.

به گفته این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، پروژه جهانی شدن و یکجانبه‌گرایی در سیاست و اقتصاد به همت رهبران دانا و واقع‌نگر و ملت‌های رشید و مقاوم با چالش‌های جدی روبرو شد و رویای سلطنت آمریکا بر جهان تعبیر نشد.

وی ادامه داد: گسترش نفوذ جمهوری اسلامی ایران و نقش تبادل ساز در امنیت پایدار منطقه و همچنین رشد اقتصادی خیره‌کننده چین و ژاپن دو شاهد عینی در حوزه سیاست و اقتصاد است. وضعیت تنش حداکثری بدون اقدام نظامی برنامه‌ای است که آمریکایی‌ها گام به گام پس از خروج غیرقانونی از برجام اجرا کردند. طبیعی است که ایجاد چنین تنش‌هایی و خصوصا سکوت شرکای طرف قرارداد با آمریکا با واکنش ایران مواجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: اگرچه آمریکایی‌ها سعی در تحریک ایران به نقض برجام یا خروج از آن را دارند و در این تحریکات توانست مطالبات افراطیون داخلی را نیز با خود همسو کند اما تصمیم‌گیرندگان محوری در ایران نشان دادند در سایه صبر راهبردی در برابر تنش‌آفرینی فزاینده ترامپ، تصمیمات واقع‌بینانه و مناسبی اتخاذ کردند. اگر چه تصمیمات و سیاست‌های ترامپ همه فرصت‌های برجام را برای شرکای خود در برجام مخدوش کرد اما تصمیم هوشمندانه ایران در مهلت ۶۰ روزه برای محدود کردن اقدامات برجامی فرصت ممتازی را در اختیار اعضای باقی مانده در برجام به ویژه اتحادیه اروپا داد تا با درک واقعی از شرایط، بهره‌مندی همه اعضا از برجام را تضمین کرده و در عمل همه تعهدات و توافقات را به واقعیت مورد انتظار برگردانند.

وی در ادامه رئیس جمهوری آمریکا را خطاب قرار داد و گفت: آقای ترامپ منتظر تماس تلفنی از ایران نباشید، خودتان شماره چهار رقمی رئیس‌جمهور روحانی را بگیرید تا از واقعیت ماجرا آگاه شوید.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از رهبری معظم و مراجع عظام و علمای حوزه‌های علمیه استدعا دارم با هوشمندی لازم ساحت حوزه را از اندیشه‌های انحرافی پاسداری فرمایند و اجازه ندهید خلوص و اصالت نظریه‌های معتبر اعتقادی آلوده به انحرافات مختلف شود.

وی با اشاره به توقیف هفته نامه صدا ورود مستقیم قوه قضاییه به تخلفات مطبوعاتی را «بر هم زدن ساختار قانونی در حوزه فرهنگ و سیاست» توصیف کرد و با بیان این که نمی‌شود از بلوای بنزینی آفریده یک خبرگزاری به سکوت و نظاره عبور کرد و تصویر نشریه «صدا» را بهانه توقیف قرار داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در شرایطی که صدای مدیران روزنامه‌ها و نشریات از گرانی کاغذ و نشر هنوز طنین انداز است، توقیف نشریه صدا چالشی جدید فراروی مدیران و سردبیران نشریات و فعالان سیاسی قرار داده که اگر قانون فصل‌الخطاب است پس باید مدام خط کشی نامرئی و فراقانونی تنظیم شود تا مشمول توقیف یا توقف در نشر یا فعالیت نشویم.

وی هم‌چنین معتقد است: در شرایطی که زمین‌گیر کردن دولت و سیاه نمایی خدمات و چشم بستن بر موفقیتهای ملی و منطقه‌ای بین‌المللی دولت در دستورکار مخالفان دولت قرار گرفته، حمایت از دولت و کمک به رییس‌جمهور روحانی را گزینه‌ای معقول و امیدبخش می‌دانیم؛ البته که عملکرد برخی وزرا جای نقد و گلایه جدی به جا گذاشته است و با حفظ نقدهای خود به مدیریتهای میانی در دولت به هیچ وجه از رای خود به دکتر روحانی پشیمان نیستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: به همان دلیل که مجلس لباس سپاه را به تن می‌کند تا انسجام ملی را به رخ بکشد به همان دلیل و مصلحت حمایت از دولت و پرهیز از تنش ضرورتی آشکار برای جریانهای سیاسی و مدعیان مدیریت کشور است. تدبیر و امید همچنان ضرورتی حیاتی برای مدیریت کشور بوده و اصلاحات مستمر و فزاینده در رویکردها و روشها نیاز همیشگی جامعه و کشور می‌دانم. آرزوی سلامتی و سربلندی برای ملت بزرگ ایران ذیل رهبری مقام معظم رهبری و همچنین در طوفانهای فزاینده بین‌المللی با حفظ انسجام ملی خود آینده‌ای درخشان و قوی رودروی ملت ایران آرزومندم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 22اردیبهشت1398 ، کدخبر: 98022211571: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین