پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۰۳۹
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۴
سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: فاز سوم طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در استان آغاز شد.

شعارسال: امین رستم زاده افزود: در این فاز، متقاضیان ثبت نام کرده در مشاغل خانگی توسط پشتیبانان فعال در رشته های شغلی مدنظر، آموزش های تخصصی و شغلی مورد نظر را طی می کنند تا با تولید محصولات باکیفیت مشکلات مربوط به اتصال به بازار فروش رفع شود.

وی با بیان اینکه در این راستا تاکنون بیش از ۳۰ پشتیبان در اکثر رشته های شغلی مشاغل خانگی شناسایی شده است، اضافه کرد: در این فاز بر اساس تعداد متقاضیانی که تحت پوشش پشتیبان قرار خواهند گرفت، به ازای هر متقاضی فعال متصل شده به بازار، یک وام ۲۰ میلیونی به پشتیبان آن رشته از طریق صندوق کارآفرینی امید و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در قالب تسهیلات کم بهره تعلق می گیرد.

وی بیان کرد: به صورت مستمر و تصادفی بر فعالیت پشتیبانان و متقاضیان مشاغل خانگی از طرف دستگاه های اجرایی و جهاد دانشگاهی نظارت می شود.

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در خصوص فازهای اول و دوم این طرح ملی گفت: در فاز اول ظرفیت های استان در خصوص مشاغل خانگی شناسایی شده که بعد از انجام این مراحل ۲۱ رشته به عنوان فرصت ها انتخاب شده است.

وی ادامه داد: در فاز دوم این طرح نیز ثبت نام از متقاضیان مشاغل خانگی در سامانه این طرح انجام شد که در مجموع ۶ هزار و ۱۰۰ نفر ثبت نام کردند.

رستم زاده با اعلام اینکه پس از انجام مراحل ارزیابی بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر در کل استان به عنوان متقاضیان اصلی در این طرح شناسایی شدند، افزود: کارگاه های مشاوره شغلی و آموزش های عمومی توسط جهاد دانشگاهی به این تعداد از متقاضیان برگزار شد.

وی با بیان اینکه از مجموع چهار هزار و ۵۰۰ متقاضی شناسایی شده یکهزار و ۳۰۰ نفر متقاضی تسهیلات نشدند، گفت: تنها مشکل کسب و کار آنها مربوط به اتصال به بازار و فروش بود که در فاز سوم این طرح بخش عمده ای از مشکلات مربوط به اتصال به بازار و فروش متقاضیان مشاغل خانگی در این عرصه رفع خواهد شد.

مشاغل خانگی زودبازده و کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای خوداشتغالی و ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان به حساب می آیند.

قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل سبب ایجاد مزایای بی شماری برای شاغلان آنها می شود که از جمله آنها می توان به ایجاد توازن بین مسوولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد - شاگردی بین اعضای خانواده و بسیاری فواید دیگر اشاره کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 25خرداد1398 ، کدخبر: 83351824: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین