پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۶۹۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا که در سفر منطقه ای در سرزمین های اشغالی فلسطین بسر می برد، روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: رئیس جمهوری آمریکا و روسیه در حاشیه نشست گروه 20 در ژاپن دیدار می کنند.
شعارسال: جان بولتون افزود که در سفر به اسرائیل در باره همکاری اسرائیل و آمریکا صحبت کرده و با مقامات روسیه نیز گفت و گو خواهد کرد.

وی با بیان اینکه روابط آمریکا و اسرائیل از این محکم‌تر نبوده است، اظهار داشت: ترامپ در ژاپن با رئیس جمهوری روسیه دیدار کرده و در باره مسائل امنیتی گفت و گو می‌کنند.

چهاردهمین نشست سران جی ۲۰ روزهای ۲۸ و ۲۹ ژوئن ۲۰۱۹ (۷ و ۸ تیر ۱۳۹۸) در شهر اوزاکا ژاپن برگزار می‌شود. کشورهای آمریکا، روسیه، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، کره جنوبی، هند، استرالیا، اندونزی، آرژانتین، مکزیک، برزیل، آفریقای جنوبی، کانادا، ترکیه، عربستان سعودی و اتحادیه اروپا اعضای تشکیل‌دهنده گروه ۲۰ می‌باشد و اجلاس این گروه هرساله برای رایزنی در مورد اولویت‌های اقتصادی و نگرانی‌های امنیتی جهانی در یک کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران به دنبال توانمندی‌های اتمی خود بوده و غنی سازی خود را افزایش داده است، گفت: توانایی‌های ایران در منطقه افزایش یافته و به دنبال سلاح‌های پیشرفته است. به طور مشخص در خاورمیانه نیروهای آمریکایی را مورد تهدید قرار می‌دهد.

بولتون که روز گذشته از سوی ترامپ تحقیر شده و فردی جنگ طلب معرفی شد، ادامه داد: ایران با تحریم‌ها در فشار قرار گرفته و نمی‌تواند به سلاح هسته‌ای دست یابد.

وی گفت: انتظار داریم که تحریم‌های جدید ترامپ علیه ایران روز دوشنبه اعلام شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز گفت: زمانی که چند سال پیش تحریم‌ها طبق توافق هسته‌ای علیه ایران برداشته شد ده‌ها میلیارد دلار پول به سمت این کشور واریز و رفتارهای توسعه طلبانه آن افزایش یافت.

نتانیاهو مدعی شد که ایران این پول‌ها را صرف ساخت امپراتوری خود در منطقه کرد. آنها اقدام به ساخت پایگاه‌های نظامی در منطقه کرده و تجهیزات پیشرفته نظامی برای گروه‌های مرتبط با خود مانند حزب الله، حماس و جهاد اسلامی فلسطین کردند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با فرافکنی افزود: افزایش این اقدامات درست پس از توافق هسته‌ای صورت گرفت. همسایگان عرب ما نیز چنین چیزی را شاهد بودند، آنها شاهد حمایت ایران از گروه‌های شبه نظامی از عراق تا در یمن بودند.

نتانیاهو ادامه داد: در هفته‌های اخیر شاهد اقداماتی مانند حمله به نفتکش‌ها و سرنگون ساختن پهپاد (جاسوسی) آمریکا بودیم. نیروهای ایران ده‌ها موشک را به اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی فلسطین) پرتاب کرده و پهپادهایی را به حریم هوایی ما فرستاده‌اند. ایران همچنین موشک را از طریق گروه‌های نیابتی خود به عمق عربستان پرتاب کرده است.

این ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که این رژیم سرزمین‌های فلسطینی از جمله بیت المقدس و بلندی‌های جولان را به تصرف خود در آورده و صدها معترض فلسطینی را در جمعه‌های اعتراضی به خاک و خون کشیده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 2 تیر 1398 ، کدخبر: 1272908 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین