پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۷۰۸
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
حمیدرضا صمدی رییس هیأت مدیره هلدینگ رایزکو به عزم مافیای ضد تولید ملی و رقابت های منفی در صنعت قطعه سازی اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی مشخص و همدلی قطعه سازان می توانیم ۲۰۰ هزار خودروی کف کارخانه را جمع کنیم.
شعار سال:رییس هیأت مدیره هلدینگ رایزکو به عزم مافیای ضد تولید ملی و رقابت های منفی در صنعت قطعه سازی اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی مشخص و همدلی قطعه سازان می توانیم ۲۰۰ هزار خودروی کفت کارخانه را جمع کنیم.

عزم مافیای ضد تولید ملی برای عقب ماندگی صنعت خودرو
 حمیدرضا صمدی  در نشست هم اندیشی درباره رونق صنعت قطعه سازی با اشاره به اینکه دولت با مسئله ای به عنوان تحریم مجدد روبه رو شده است، اظهار کرد: از اردیبهشت سال گذشته به طور ناخواسته وارد بازی شدیم که  بخش هایی از اقتصاد ایران را هدف گرفته بود که اشتغالزا بوده و سهم قابل توجهی در اشتغالزایی داشتند و به همین دلیل بود که تحریم ها از جاده مخصوص شروع شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این شرایط باید مانند اعضای یک خانواده به دنبال حل مسئله باشیم، اظهار کرد: این درحالی است که متاسفانه شاهد همدلی و عزم برای حل مشکل نیستیم.

مافیای ضد تولید ملی موجب رقابت منفی شده است

صمدی با اشاره به اینکه مافیای خودرو وجود ندارد گفت: آن چیزی که شاهد هستیم مافیای ضد تولید ملی و اشتغال است و گرنه چه دلیلی دارد که نامه فوق محرمانه معاون وزیر برای مجوز محموله 1000 خودرو از رسانه فارسی زبان خارجی سر در بیاورد؟ اینها همه نشانه رقابت منفی و عزم مافیای ضد تولید ملی است.

این قطعه ساز با بیان اینکه زمان آغاز تحریم ها نامه ای به دولت زدم و اعلام کردم که باید اتاق جنگ ایجاد کنیم، تصریح کرد: شاید دیر شده باشد اما به اعتقاد من انجمن های قطعه سازی می توانند اقدامات موثری را در راستای برطرف شدن مشکلات صنعت خودرو انجام دهند، چرا که در بهترین دوران صنعت قطعه سازی قرار داریم، لذا امیدوارم دو انجمن اصلی قطعه سازان بتوانند در این راستا گام بردارند.

صمدی با بیان اینکه گردش مالی صنعت قطعه سازی در سال 96 بیش از 150 هزار میلیاردتومان بوده است، تاکید کرد: با در نظر گرفتن بازار خدمات پس از فروش این رقم در حال حاضر بیش از 300 هزار میلیارد تومان است که رقم بالایی است و نیاز نیست بر سر آن دعوا کنیم چرا که همه می توانند در این بازار سهیم باشند.

رییس هیأت مدیره هلدینگ رایزکو با اشاره به اینکه دو خودروساز حدود 200 هزار دستگاه خودروی ناقص در کف کارخانه دارند، اضافه کرد: اگر متوسط قیمت هر خودرو را 50 میلیون تومان در نظر بگیریم شاهد خواهیم بود که سرمایه ای معادل 10 هزار میلیارد تومان کف کارخانه ها خوابیده و این در حالی است که خودروسازان برای تامین مالی با مشکل روبه رو هستند.

می‌توانیم 200 هزار خودرو کف کارخانه را کامل کنیم

این قطعه ساز با اشاره به اینکه با برنامه ریزی درست طی یک دوره سه ماهه می توان خودروهای کف کارخانه ها را تکمیل کرد، گفت: باید طی یک مقطع سه ماهه فشار از روی خودروسازان برداشته شود تا بتوانند عدد مکانیکی تولید را کاهش دهند و خودروهای کف کارخانه را کامل کنند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت ایجاد شده باید از سوی ناخدای دو خودروساز بزرگ مدیریت شود، تصریح کرد: معتقدم که در صنعت خودرو انحصار وجود ندارد زیرا صنعت خودرو دست دولت است و سود یا زیان به عهده دولت است بنابراین دولت موظف است که سود یا زیان را به تک تک سهامداران پرداخت کند.

عزم جدی برای واگذاری سهام خودروسازان وجود ندارد

 صمدی در ادامه با اشاره به اینکه واگذاری سهام خودروسازان از سوی وزارت صنعت، تا سال 99 هدفگذاری شده است خاطرنشان کرد: اگر این کار باید انجام شواد زمان آن فردا است، وقتی زمان طولانی شود، مطمئناً کار به نتیجه نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه  حضور دولت  در صنعت خودرو در سالهای 68 تا 82 به خاطر دوران پس از جنگ الزامی بود، اما بعد از جنگ باید از این صنعت خارج می‌شد، اظهار کرد:  در فروردین ماه سال 90 شورای رقابت مصوبه ای به شماره 63 داشت که مطابق با آن، باید سهام دولت در خودروسازی‌ها واگذار می شد؛ اما این موضوع اجرایی نشد و اکنون هم به نظر نمی رسد این کار تا سال 99 هم انجام شود.

رییس هیأت مدیره هلدینگ رایزکو به خصوصی سازی گروه بهمن اشاره کرد و گفت: بهمن قرار نبود که انقلاب کند اما می توانست حرکت خوبی در راستای خصوصی سازی باشد اما آنها که مخالف خصوصی سازی هستند می دانند که چگونه چوب لای چرخ بگذارند.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار:2تیر 1398،کدخبر: 361790،www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین