پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۶۰
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
رئیس جمهوری سریلانکا در دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با اشاره به روابط دوستانه ایران و سریلانکا،خواستار گسترش روابط تهران – کلمبو در همه زمینه ها بویژه در بخش های اقتصادی ،بازرگانی و فنی بین دوکشور شد.

شعار سال: 'مایتریپالا سیریسنا ' پنجشنبه شب در این دیدار که در دفتر ریاست جمهوری سریلانکا برگزار شد افزود:کلمبو سریلانکا خواستار ادامه همکاری شرکت های ایرانی در پروژه های فنی و مهندسی در این کشور است.

وی با اشاره به سابقه دوستی چند هزار ساله بین ایران و سریلانکا خاطرنشان کرد این کشور درس های زیادی از این دوستی چند هزارساله آموخته است .
رئیس جمهوری سریلانکا،ایران را یکی از دوستان نزدیک این کشور دانست و تصریح کرد کلمبو برای رفع مشکلات بین دو کشور و گسترش روابط در همه زمنیه ها آمادگی کامل دارد.
وی با ابراز خرسندی از سفر یادگار گرامی امام خمینی (ره )به سریلانکا ،برای سفر به ایران و دیدار با مقامات کشورمان ابراز علاقه کرد.
'سیریسنا' با اشاره به تاریخ و تمدن درخشان ایران خاظرنشان کرد در سالهای اخیر نیز ایران در مقایسه با بسیاری از کشورها از رشد و پیشرفت مناسبی برخوردار بوده است .
وی،جنگ داخلی سریلانکا را یکی از مشکلات این کشور در سالهای گذشته عنوان کرد و اظهار کرد با اینکه جنگ داخلی دراین کشور تمام شده، ولی مشکلات زیادی با کشورهای خارجی داریم.
رئیس جمهوری سریلانکا ایران را یکی از دوستان مهم سریلانکا دانست و تصریح کرد در آینده نزدیک هیات های مختلفی برای توسعه روابط دو کشور راهی ایران می شود.
وی اظهار کرد نخستین سفر به ایران با شرکت مقامات عالیرتبه اقتصادی برای تنظیم روابط دو کشور عازم ایران می شود.
'سیریسنا' در پایان علاقمندی خود را برای سفر به ایران برای گسترش روابط با ایران اعلام کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی یادگار بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی نیز دراین دیدار گفت:سریلانکا از جمله کشورهایی است که از استقلال خود به خوبی دفاع کرده و همکاری های خوبی در سطح بین المللی با جمهوری اسلامی داشته است.
وی خاطرنشان کرد سفر رئیس جمهوری سریلانکا به ایران درآینده نزدیک می تواند در توسعه روابط دوجانبه بین دو کشور ارتقاء آن موثر باشد.
یادگار امام راحل با ابراز خرسندی از سفر هفته آینده وزیر نفت سریلانکا به ایران اظهار کرد فرهنگ متعدد و متکثر در سریلانکا می تواند الگویی برای دیگر کشورهای منطقه باشد.
وی اظهار امیدواری کرد که همکاری های اقتصادی بین دوکشور مستحکم شود.
حجت الاسلام سید حسن خمینی ابراز امیدواری کرد که در تهران رئیس جمهوری سریلانکا را ملاقات کند.
دراین ملاقات صفری مشاور آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ،زائری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا نیز حضور داشتند.
یادگار امام که برای بازدید از دانشگاه امام خمینی (ره ) کراچی و دیدار با علما به پاکستان سفر کرده بود، عصر چهارشنبه از این کشور وارد سریلانکا شد.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 18 تیر 1395، کد مطلب: 82140263 (5432084):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین