پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۸۴
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) گفت: ما بر این باوریم که اسرائیل بر اساس ظلم و فساد بنا شده است و جامعه جهانی باید به حل معضل فلسطین کمک کند.
شعارسال: سید حسن خمینی: جامعه جهانی به حل معضل فلسطین کمک کند

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با 'مالکوم رانجیت' ریاست اعضای مسیحیان کاتولیک سریلانکا گفت: پاپ فرانسیس شخصیت خوبی را از خود در نگاه جهان اسلام به نمایش گذاشته است.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی با هدف بازگرداندن ارزش های الهی به جامعه جهانی صورت گرفته است.

سید حسن خمینی با اشاره به این که اسلام و مسیحیت به عنوان دو دین الهی می توانند در جهت حاکمیت معنویت و ارزش های دینی همکاری کنند، گفت: انسان بدون خدا طغیان می کند و جهان بدون خدا جهانی پوچ خواهد بود. مسیحیت در این چارچوب می تواند نقش ارزشمندی ایفا کند.

وی از مواضع ارزشمند جناب کاردینال رانجیت در مورد فلسطین تشکر کرد.

وی افزود: من معتقدم جنگ های درونی جهان اسلام و ترورهای کور که در غرب صورت می گیرد ریشه در معضل فلسطین دارد که به سبب دفاع غلط برخی غربی ها از اسرائیل، به این گونه رفتارها دست می زنند و به نظر من جهان کاتولیک بسیار می تواند در حل این مساله کمک کند.

کاردینال رانجیت نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه رفیع امام خمینی و نقش بی بدیل ایشان در تحقق ارزش های انسانی گفت: در جهان غرب هیچ دین خاصی جاری نیست و اسلام و مسیحیت باید بتوانند همراه هم ارزش های الهی را بر جهان حاکم کنند.

وی افزود: این روزها سریلانکا زیر فشارهای گسترده ای است که تحت نام حقوق بشر بر آن وارد می شود.

وی در مورد اشتغال فلسطین و ظلم به مردم این کشور گفت: درد فلسطین از دغدغه های مهم ما بوده است و ما از درد مردم این کشور رنجور هستیم؛ در حقیقت بیت المقدس بخشی از جهان اسلام است و با اشغال این بخش از جهان اسلام ، این بخش و همه جهان مورد تهدید قرار گرفته است.

کاردینال رانجیت تأکید کرد: ما نیازمند تشکیل کشور فلسطین برای بازگشت آرامش به جهان هستیم و آرامش در جهان بدون تحقق این امر، به دست نخواهد آمد.

وی اشاره کرد: کلیسای کاتولیک به دنبال تحقق عدالت در جهان بخصوص در خاورمیانه است.

کاردینال رانجیت با ذکر خاطره ای در مورد این که در دوران جنگ های داخلی سریلانکا، اسرائیل در چند کیلومتر آن سو تر از جایی که به نیروهای دولتی این کشور آموزش می داد، به جدایی طلبان تامیل نیز آموزش می داد، گفت: خونریزی در ذات اسرائیل است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار: 18 تیر 1395، کد خبر: (5432812) 82140830، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین