پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۶۵۳
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در توئیتی اعلام کرد که عبور ذخایر اورانیوم ایران از 300 کیلوگرم نتیجه تصمیمات آمریکا مبنی بر تحریم ایران است.
شعارسال: میخائیل اولیانوف نوشته است: ذخایر اورانیوم ایران از مرز ۳۰۰ کیلوگرم گذشته است، این مساله به معنی انحراف از تعهدات داوطلبانه ایران به برجام است اما هیچ ارتباطی با نقش پیمان ان. پی. تی یا توسعه تسلیحات اتمی ندارد.

وی ادامه داده است: از قضا این وضعیت در نتیجه تصمیمات ایالات متحده برای تحریم صادرات مازاد اورانیوم غنی شده در ایران بوجود آمده است.

گفتنی است، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه امروز دوشنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت مرتضی صفاری نطنزی نماینده فقید مردم نطنز و قمصر، عملیاتی شدن اینستکس را یک حرکت مقدماتی برای اجرای تعهدات اروپا عنوان کرد و گفت: ایران طبق برنامه اش از مرز ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده عبور کرده و این را هم از پیش اعلام کرده بودیم.

وی که با خبرنگاران گفت وگو می کرد در پاسخ به این سوال که با توجه به نتایج نشست اخیر کمیسیون مشترک، به نظر می‌رسد که ایران از مرز ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم ۶۷/‏۳ درصد عبور کرده و این اقدام چه پیامی برای اروپا دارد؟ اظهار داشت: ما همان زمان هم بعد از جلسه اعلام کردیم که اقدامات اروپایی‌ها کافی نبوده بنابر این جمهوری اسلامی ایران همانطور که قبلاً برنامه اش را اعلام کرده این برنامه را اجرا خواهد کرد.

ظریف با بیان اینکه برنامه مرحله اول، هم در مورد ذخایر اورانیوم غنی شده و هم در مورد ذخایر آب سنگین اجرا شده، گفت: مرحله بعد هم در مورد سقف ۳.۶۷ درصد است که آن را هم اجرا خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه بیان کرد: در نامه رئیس جمهوری صراحتاً بیان شده که در صورتی که اروپایی‌ها اقدامات لازم را برای اجرای تعهداتشان انجام بدهند اقدامات ما قابل بازگشت است. ولی اگر اقدامات لازم را انجام ندهند ما بر اساس بند ۳۶ برجام این حق را از سال گذشته داشته‌ایم که اقدامات خودمان را انجام دهیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 10 تیر 1398 ، کدخبر: 83377388 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین