پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۹۷۴
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
حرج چلداوی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار نفر کمبود معلم در استان داریم که برای مهرماه امسال این کمبود همچنان وجود خواهد داشت.
شعار سال:معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار نفر کمبود معلم در استان داریم که برای مهرماه امسال این کمبود همچنان وجود خواهد داشت.
کمبود ۱۰ هزار معلم در خوزستان
حرج چلداوی اظهار کرد: زمان استخدام نیروی آموزش و پرورش در سال جاری هنوز ابلاغ نشده است اما حدود هزار نفر از طریق آزمون پذیرفته می‌شوند و پس از آن یک سال در دانشگاه فرهنگیان دوره کارآموزی را می‌گذرانند و سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به عنوان نیروی کار وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی افزود: آموزش و پرورش از دو طریق نیروی انسانی خود را تأمین می‌کند؛ یک روش از طریق پذیرفته‌شدگان در کنکور سراسری دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی است که بر مبنای آن امسال هزار و ۸۴۰ نفر در استان خوزستان پذیرفته می‌شوند و سال ۱۴۰۲ در آموزش و پرورش استخدام خواهند شد. روش دوم نیز جذب نیرو به صورت سالانه از طریق آزمون استخدامی است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: معلمانی که امسال وارد آموزش و پرورش می‌شوند، حدوداً هزار و ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر هستند.

چلداوی گفت: پیش از این کمبود حدود ۱۷ هزار معلم در استان وجود داشت که از این تعداد هفت هزار و ۴۰۰ نیرو طی سال‌های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ جذب شدند و در حال حاضر حدود ۱۰ هزار نفر کمبود معلم وجود دارد که برای مهرماه امسال این کمبود همچنان وجود خواهد داشت و نمی‌توان آن را جبران کرد.

وی ادامه داد: در شورای آموزش و پرورش مقرر شد که نامه‌ای به وزارت آموزش و پرورش ارسال شود که بر مبنای آن به خوزستان استخدام ویژه تعلق بگیرد. همچنین پنج هزار نیرو تحت عنوان خدمات خرید آموزشی یا نیروهای حق‌التدریس در آموزش و پرورش مشغول به کار شوند اما همچنان منتظر اعطای مجوز از سوی وزارت آموزش و پرورش هستیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:12تیر1398،کد خبر:98041206134،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین