پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۱۷۷۲۵
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گفت: امروزه با بحران نیروی انسانی در وزارت آموزش‌وپرورش دست‌وپنجه نرم می‌کنیم و اکنون حدود 300 هزار معلم کمبود داریم که تا چهار سال آینده این آمار به 600 هزار نفر می‌رسد.

شعارسال: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گفت: امروزه با بحران نیروی انسانی در وزارت آموزش‌وپرورش دست‌وپنجه نرم می‌کنیم و اکنون حدود 300 هزار معلم کمبود داریم که تا چهار سال آینده این آمار به 600 هزار نفر می‌رسد.

 علی محمدی ظهر امروز در مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره فرهنگی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه روزهای اخیر شاهد تشییع باشکوه شهدا با حضور نسل جوان و مردم قدرشناس بودیم، اظهار کرد: شهدای ما الگوی کاملی برای جوانان هستند و باید قدردان این افراد بوده و در مسیر آن‌ها حرکت کنیم که راهی غیر از این هم در پیش نداریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان در دهه 60 و 70 حدود 400 مرکز و 100 هزار دانشجو داشته است و بر اساس برخی سیاست‌های غلط این جریان کاهش یافت، اما اکنون در مسیر تحول و تعالی است.

وی افزود: امروزه با بحران نیروی انسانی در وزارت آموزش‌وپرورش دست‌وپنجه نرم می‌کنیم و اکنون حدود 300 هزار معلم کمبود داریم که تا چهار سال آینده این آمار به 600 هزار نفر می‌رسد.

محمدی با توضیح اینکه افرادی که امروز این دانشگاه را به این وضعیت آوردند هیچ تدبیری ندارند، بیان کرد: یک‌بار دیگر پرچم تربیت‌معلم با حضور رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان بالا رفت و ایشان تأکید کردند که تنها مرجع اصلی برای معلمان دانشگاه فرهنگیان است.

وی اضافه کرد: سال گذشته 40 هزار دانشجو جذب کرده و سال آینده هم همین حدود میزان دانشجو جذب می‌کنیم و این جذب بالا اگرچه برای ما و دانشجویان مشکل ایجاد می‌کند اما به خود می‌بالیم که در زمان خدمت ما پرچم تربیت‌معلم برافراشته می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه نگاه تک‌بعدی به تعلیم و تربیت، مشکل اساسی نظام تربیت است، تصریح کرد: مأموریت اصلی ما، تربیت‌معلم ارزشی و مهارتی است که رهبر انقلاب در این زمینه تأکید کردند خروجی دانشگاه فرهنگیان باید تربیت دینی و انقلابی شود.

وی با تأکید بر اینکه بیش‌ از حد آموزش محور هستیم، خاطرنشان کرد: امروزه ظرفیت برنامه‌های درسی ما اجازه تربیت در را نمی‌دهد؛ با تدابیر همکاران بنده در مراکز و پردیس‌ها، علی‌رغم کاهش اعتبارات شاهد رشد دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم.

محمدی افزود: توفیق میزبانی نمایشگاه بین‌المللی قرآن و رشد در بخش اردوهای جهادی، راهیان نور و پیاده‌روی اربعین داشته‌ایم که این روند باید ادامه پیدا کند؛ دانشجو معلم‌های ما بیش از صدها تولید فاخر در حوزه‌های قرآنی داشتند که به نمایش گذاشتند، این خلاقیت‌های عظیم فرهنگی قرآنی موجب شد دانشگاه فرهنگیان بین رتبه‌های برتر کشور باشد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری صاحب نیوز ،تاریخ انتشار: 10 تیر1398،کدخبر: 959514،www.sahebnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین