پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۱۳۸۱۱
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲
نماینده مردم ملایر در مجلس می‌گوید در حالی که استفاده از نیروهای خرید خدمات صرفا در مناطق محروم مجاز است ولی وزارت آموزش و پرورش این کار را برای شهرهای بزرگ هم انجام می‌دهند.

شعار سال: احد آزادی‌خواه با اشاره به اعلام وصول سوال خود از وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس گفت: در قانون آمده که در صورت کمبود معلم، وزارت آموزش و پرورش مجاز است از بخش خصوصی استفاده کند و برون‌سپاری داشته باشد تا بحث تعلیم و تربیت در مناطق محروم بر زمین نماند اما وزارتخانه به جای اجرای قانون صرفا در مناطق محروم، در شهرهای بزرگ هم این کار را انجام می‌دهد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامیادامه داد: تقسیم‌بندی مناطق محروم در کشور مشخص است و معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری آن را تعریف کرده؛ در واقع به آموزش و پرورش مجوز داده شده با استفاده از خرید خدمات برای نقاطی همچون مناطق کپرنشین که شرایط نابسامانی دارند و نیروی انسانی لازم برای امر آموزش در آنجا موجود نیست، برون‌سپاری کند تا کمبود نیرو برای آموزش و پرورش جبران شود.

سوء تدبیر آموزش و پرورش، جایگاه معلمان را تنزل داده است

وی عنوان کرد: اما وزارت آموزش و پرورش به جای اجرای این قانون در مناطق محروم، این کار را در شهرهای بزرگی همچون تهران و اصفهان که هیچ سنخیتی با مناطق محروم ندارند، انجام داده و مثلا به جای آنکه برای کلاس اول ابتدایی معلم آموزش‌دیده، مجرب و مسلط به تکنیک‌های آموزشی بفرستد از افرادی استفاده کرده که هیچ تجربه‌ای ندارند.

آزادی‌خواه افزود: چنین شرایطی اعتراض خانواده‌ها را به همراه داشته و به دلیل سوء تدبیر آموزش و پرورش، جایگاه معلمان تنزل پیدا کرده است.

عضو هیئت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس توضیحات اولیه وزیر آموزش و پرورش در خصوص این سوال را قانع‌کننده ندانست و توضیح داد: اگرچه وزیر معتقد بود قانون در این باره اجرا می‌شود اما قانون این اجازه را صرفاً برای مناطق محروم صادر کرده ولی وزارتخانه آن را به صورت گسترده برای شهرهای خارج از مناطق محروم نیز استفاده می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ 24 خرداد 98، کد مطلب: 427906:www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین