پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۹۵۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷
در نشست خبری کارگروه پیشرفت و آبادانی مطرح شد که با پیگیری نقاط ضعف دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل زمینه‌ای فراهم شد تا 13دانش‌آموز با کمک خیرین به ادامه تحصیل بازگردند.
شعارسال: نشست خبری کارگروه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قزوین امروز(چهارشنبه) در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.

جواد رجبی در این نشست خبری اظهار کرد: با تهیه‌ی نقشه دهستان‌ها مناطق عملیاتی مورد نظر را مشخص کردیم و در این عرصه راهبرد مدنظر دو محور تربیت و آموزش دانش‌آموزان و معلمان ساکن در روستاها جزو برنامه‌ها قرار گرفت.

مسئول کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی اذعان کرد: 28برنامه‌ی عملیاتی برای معلمان و اولیاء در منطقه‌ی طارم الموت صورت گرفت و تربیت خارج از روستایی به‌صورت آموزش کاربردی و کارگاهی با استفاده از اساتید کشوری و سفیران انقلابی با حضور دانش‌آموزان نهم تا پیش دانشگاهی برگزار شد که خروجی این عملیات شرکت سه نفر در حوزه علمیه و یک نفر در دانشگاه فرهنگیان بود.

وی افزود: با برگزاری گردهمایی در هر دهستان و پیگیری نقاط ضعف دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل زمینه‌ای فراهم شد تا 13دانش‌آموز با کمک خیرین به ادامه تحصیل بازگردند.

این مسئول عنوان کرد: از گزیده فعالیت‌های این کارگروه می‌توان به اهدای بسته‌ی آموزشی و حمایتی با هزینه‌ی 28میلیون تومان و اعزام دانش‌آموزان به ادوی راهیان نور، قم، مشهد اشاره کرد.

رجبی بیان کرد: ضعف جدی در مسئله آموزش و تربیت وجود سرباز معلم و معلم‌هایی با سابقه ۲۸سال به بالا است که به همت بسیج دانشجویی این موضوع حل شد.

وی اضافه کرد: به همت بسیج دانشجویی 300ساعت آموزش درسی، مشاوره‌ای، روانشناسی و کنکوری در مناطق محروم برگزار شد که خروجی این دوره ۱۳دانش‌آموز با رتبه‌ی قبولی بالا در دانشگاه‌های خوب کشور بود.

مسئول کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی ابراز کرد: اجرای اردوی درون منطقه‌ای، غبارروبی مزار شهدا، تشویق به گرایش به زندگی با سبک شهدایی، رنگ آمیزی و بازسازی مدارس جزو دیگر برنامه‌های این کارگروه است.

وی عنوان کرد: برپایی جشن تکلیف برای دختران و پسران مکلف و انعقاد تفاهم نامه‌ای با دانشگاه فرهنگیان کل کشور جزو برنامه‌های در دست انجام قرارگاه است که در صورت اجرای این تفاهم نامه دانشجومعلم در روستاها به خدمت مشغول خواهند شد.

اعتبار 10میلیارد ریالی پروژه‌های مناطق محروم

در ادامه این نشست مصطفی مهاجری اظهار کرد: در بحث عمران 76پروژه در سال 97انجام شد که 42پروژه اتمام یافته است و 12پروژه در دست اجرا و 22پروژه در دست اقدام است.

وی افزود: از 42پروژه‌ی اتمام یافته 15پروژه مربوط به آب شرب، سه پروژه آب کشاورزی، سه پروژه راه و پل سازی، 13پروژه مسجد، یک پروژه مدرسه و هشت پروژه‌ی ایستگاه صلواتی بود.

این مسئول ادامه‌داد: از 12پروژه درحال اجرا، شش پروژه آب شرب، یک پروژه آب کشاورزی، سه پروژه‌ی راه و پل، دو پروژه مسجد است، همچنین از 22پروژه‌ی انجام شده 9پروژه آب شرب، 9پروژه‌ آب کشاورزی، سه پروژه راه و پل و یک پروژه مسجد است.

مسئول کارگروه عمران و زیرساختی قرارگاه پیشرفت و آبادانی اذعان کرد: هزینه‌ی تمام امور حدود 10میلیارد ریال است که از این هزینه حدود سه میلیارد ریال هزینه‌ی نقدی و نیروی انسانی و 4میلیارد ریال هزینه‌ی دستگاه اجرایی بود که 25تا 40درصد صرفه‌جویی شده است.

سلخوری در ادامه این نشست اظهار کرد: در راستای اشتغال‌زایی و اقتصاد هفت رسته زنبورداری، دام، طیور، گلیم بافی، زراعت و باغبانی و گبه بافی اجرایی شده است.

وی افزود: در عرصه‌ی زنبورداری ایجاد اشتغال مستقیم برای 17نفر در روستای زرند و عباس آباد درپی داشت است که افزایش کلونی زنبور از 300به 1000عدد رسیده است که باعث تولید 10تن عسل شده‌است.

مسئول کارگروه اشتغال و اقتصاد قرارگاه پیشرفت و آبادانی قزوین ابراز کرد: همچنین آموزش محلی و استانی تولید، عرضه و پخش عسل انجام شده و اولین آموزش احضار زنبورعسل و گرفتن نیش زنبورها برگزار شد که موجب برگزاری نمایشگاه در سطح کشور و فروش 4تن عسل شد.

وی ادامه داد: آموزش شبکه‌های دامداری و بهداشت و جایگاه دام و دریافت سوزن و ابزار بهداشتی توسط سازمان نظام پزشکی پیگیری صورت گرفت، همچنین سم پاشی و ضدعفونی کردن روستاها و پاک سازی روستا از شپش و کنه صورت انجام شد.

سلخوری عنوان کرد: با نمونه گیری صورت گرفته از پشم گوسفندان درحال انجام این اقدام هستیم که برای تولید نخ با الیاف طبیعی و رنگ‌کاری با عوامل طبیعی روستایی محصولی با الیاف طبیعی تولید کنیم.

ایجاد اشتغال برای 10 زن در حوزه گلیم‌بافی

وی ادامه داد: در بخش طیور با دو شبکه‌ی سه نفره و تامین یک دستگاه جوجه کشی و تهیه‌ی 90تخم نطفه‌دار موفق به پرورش طیور شدیم.

این مسئول ابراز کرد: در بخش زراعت با کاشت گندم در الموت غربی و زمین‌های راکد منطقه خسرود با دریافت بذر از سازمان جهاد کشاورزی 40هکتار از اراضی زیر کاشت گندم رفت.

وی گفت: کاشت خردل ماش در زمین‌های برنج انجام شد که سبب تقویت زمین در فصل تابستان و در زمستان برای تامین علوفه دام‌ها شد.

سلخوری عنوان کرد: در مبحث باغداری آموزش الگوی کاشت نهال مستمر را داشتیم که با استقبال مردم روبرو شد و همچنین آموزش کشت گل محمدی و زعفران در روستای طارم سفلی صورت گرفت.

وی بیان کرد: گلیم بافی و تشکیل کارگاه عامل ایجاد اشتغال برای 10زن روستایی شد و همچنین صدور مجوز کارگاه گلیم و کارت صنعت‌گرایی برای اعضای شبکه‌ی گلیم و در بحث کپه بافی در روستای گشنه رود 20شبکه و دو خانم از روستای خسرود مشغول فعالیت شدند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین ، تاریخ انتشار: 22 اسفند 1397 ، کدخبر: 334513 ، www.sobheqazvin.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین