پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۲۲۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس آمار احصاء شده از سازمان ثبت احوال و تطبیق با ثبت نامی های جدید در مدارس ۱۴۱ هزار کودک در مدرسه حضور ندارند یا به نوعی از تحصیل بازمانده اند.

شعارسال: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس آمار احصاء شده از سازمان ثبت احوال و تطبیق با ثبت نامی های جدید در مدارس ۱۴۱ هزار کودک در مدرسه حضور ندارند یا به نوعی از تحصیل بازمانده اند.

رضوان حکیم زاده روز سه شنبه در سفر به شهرکرد  افزود: فهرست این دانش آموزان به تفکیک استان ها تهیه و به استان‌ها برای پیگیری ارسال شده است.

وی گفت: بیشترین تعداد کودکان بازمانده از تحصیل از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و آذربایجان غربی بوده است.

معاون وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه انسداد بی سوادی از برنامه های مهم معاونت آموزش ابتدایی است ، اظهار کرد: دستور العمل انسداد بی سوادی برای استان ها ابلاغ شده است تا مدیر آموزگاران در مناطق عشایری و نقاط دور دست با تلاش شبانه روزی، کودکان بازمانده از تحصیل را شناسایی کنند و آنان را به مدرسه بازگرداندند.

به گفته وی ، موانع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از دیگر موانع برای تحصیل دانش آموزان در این مناطق است که به دلیل نبود اعتبار کافی در این حوزه ها در آموزش و پرورش و نبود بودجه خاص ، مدیرآموزگاران با کمک خیران به جذب دانش آموزان این مناطق تلاش می کنند.

حکیم زاده افزود: تعدادی از دانش آموزان نیز به دلیل جابجایی خانواده و مهاجرت آنها ،ثبت نمی شوند و یا در مناطق دیگر ثبت نام کرده اند ، جزء بازماندگان تحصیل محسوب می شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی کودکان نیز به دلیل نداشتن اوراق هویتی و مدارک ممکن است در مدارس ثبت نام نکنند و جزء آمار بازماندگان از تحصیل نباشند.

وی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری که همه کودکان حتی آنهای که فاقد مدارک هویتی هستند، باید از امکانات اموزشی و تحصیلی بهره مند شوند ، افزود: وزارت آموزش و پرورش در نظام جمهوری اسلامی تمام تلاش را برای جذب دانش اموزان به کار گرفته است.

به گفته وی ، در نظام آموزش و پرورش ، بدون حمایت از طرف سازمان‌های بین المللی زمینه حضور نیم میلیون کودک اتباع خارجی را در مدارس فراهم کرده است که در ایران زمینه پیشرو است.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا  ،تاریخ انتشار: 1 مرداد1398،کدخبر:83408624 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین