پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۱۰۲۲۲
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید با وجود منع قانونی برای خرید خدمات در آموزش و پرورش، این وزارتخانه به دنبال واگذاری ۳۰۰ واحد آموزشی به خرید خدمات است.

شعار سال: جبار کوچکی‌نژاد با انتقاد از نبود برنامه و استراتژی مشخص در آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش یک برنامه منظم برای هر سال خود ندارد؛ چه در بحث مدارس دولتی و غیردولتی و چه در مورد معلمان و نیروهای جدید و به همین دلیل است که در حوزه‌های پرورشی، آموزشی، مالی، اداری و مدارس غیردولتی دچار برخی مشکلات اساسی شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: شنیده شده آموزش و پرورش سرباز معلمان را فراخوانده که دوباره به آنها تدریس بدهند یا به دنبال آن است که 300 واحد آموزشی را به خرید خدمات واگذار کند در حالی که خرید خدمات خلاف قانون برنامه توسعه، تنظیم مقررات مالی دولت و بودجه سالانه است و آموزش و پرورش فقط در روستاها و مناطق دورافتاده که هیچگونه خدمات آموزشی نیست می‌تواند خرید خدمات را انجام دهد.

نیروهای خرید خدمات به دنبال استخدام در دولت

وی درباره خرید خدمات توضیح داد: خرید خدمات آن است که آموزش و پرورش، مدرسه دولتی را به دلیل کمبود معلم به یک بخش خصوصی واگذار می‌کند ولی آن مدرسه همچنان دولتی است و مدیر دولتی دارد و به مدیر می‌گویند به ازای هر دانش‌آموز 500 هزار تومان می‌دهیم؛ سپس آن مدیر، معلم آزاد می‌آورد ولی این افراد چند سال پس از تدریس ادعا دارند که حق ماست استخدام شویم.

کوچکی‌نژاد تاکید کرد: در حال حاضر خرید خدمات یکی از مشکلاتی است که آموزش و پرورش با آن مواجه است و این عده که چندین هزار نفر هستند، اعلام کردند جلوی مجلس تجمع می‌کنند تا قانونی برای استخدام آنها وضع شود؛ در صورتی که این امر ممنوعیت قانونی داشت.

اگر آموزش و پرورش نیرو ندارد، به دنبال مجوز جذب از دولت باشد

وی با بیان اینکه مجلس نتوانسته جلوی تخلفات آموزش و پرورش را بگیرد، افزود: آموزش و پرورش فضا را برای جذب چنین نیروهایی باز کرده ولی از ورود مجلس به حل و فصل این موضوع انتقاد می‌کند؛ در صورتی که باید توضیح دهند چرا مسیر خلاف رفتند و پاسخگو نیستند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر آموزش و پرورش نیروی کافی ندارد، به دنبال مجوز جذب نیروی مورد نیاز از دولت باشد و مثلا همین نهضتی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها را استخدام کند؛ نه آنکه به خرید خدمات پناه ببرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ 6 خرداد 98، کد مطلب: 426693: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین