پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۱۰۵۱۳
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تحصیل ۸۳ هزار دانش‌آموز دیرآموز در مدارس عادی کشور خبر داد.
شعارسال: رضوان حکیم‌زاده در نشست خبری که پیش از ظهر امروز باهدف توضیح اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان آماده ورود به دبستان در دفتر سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برگزار شد گفت: کشور ما در خصوص سنجش دانش‌آموزان در زمره کشورهای پیشرو است و در جهت رشد شاخص سلامت نشانگرها حرکت موفقی داشته است.

وی با تأکید به اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای این طرح در نظر داریم ادامه داد: اگر این طرح موفق عمل کند آن را به دو سال پیش از دبستان منتقل می‌کنیم تا امکان نقاط ضعف دانش‌آموزان زودتر مشخص شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: پیش‌دبستانی بسیار اهمیت دارد و هدف اصلی این است که مشکلات دانش‌آموزان در پیش از ورود به مدرسه شناسایی شود زیرا برخی از دانش‌آموزان در مناطق محروم امکاناتی برای شناسایی این مشکلات ندارند.

حکیم‌زاده گفت: اهمیت پیش‌دبستانی و غربالگری زیاد است لذا امیدوارم به این موضوع توجه شود. سنجش و غربالگری در راستای عدالت آموزشی است و بسیاری از کودکانی که تا زمان ورود به مدرسه مشکلاتشان شناسایی نمی‌شود کودکان مناطق محروم و دورافتاده هستند؛ در مناطق دو زبانه دچار افت تحصیلی دانش‌آموزان هستیم و امیدواریم آزمون بسندگی را به این مجموعه اضافه کنیم.

وی گفت: ۸۳ هزار دانش‌آموز دیرآموز در مدارس عادی تحصیل می‌کنند و این موضوع تلاش مضاعف معلمان را برای همراه‌سازی آن‌ها با سایر دانش‌آموزان می‌طلبد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک‌میلیون و ۴۷۶ هزار و ۲۶۲ نفر دانش‌آموز پایه اول داشتیم و پیش‌بینی ما برای امسال یک‌میلیون و ۵۰۱ هزار دانش‌آموز است که رشد ۱.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 8 خرداد 1398 ، کدخبر: 384738 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین