وی با تأکید به اینکه برنامههای ویژهای برای این طرح در نظر داریم ادامه داد: اگر این طرح موفق عمل کند آن را به دو سال پیش از دبستان منتقل میکنیم تا امکان نقاط ضعف دانشآموزان زودتر مشخص شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: پیشدبستانی بسیار اهمیت دارد و هدف اصلی این است که مشکلات دانشآموزان در پیش از ورود به مدرسه شناسایی شود زیرا برخی از دانشآموزان در مناطق محروم امکاناتی برای شناسایی این مشکلات ندارند.
حکیمزاده گفت: اهمیت پیشدبستانی و غربالگری زیاد است لذا امیدوارم به این موضوع توجه شود. سنجش و غربالگری در راستای عدالت آموزشی است و بسیاری از کودکانی که تا زمان ورود به مدرسه مشکلاتشان شناسایی نمیشود کودکان مناطق محروم و دورافتاده هستند؛ در مناطق دو زبانه دچار افت تحصیلی دانشآموزان هستیم و امیدواریم آزمون بسندگی را به این مجموعه اضافه کنیم.
وی گفت: ۸۳ هزار دانشآموز دیرآموز در مدارس عادی تحصیل میکنند و این موضوع تلاش مضاعف معلمان را برای همراهسازی آنها با سایر دانشآموزان میطلبد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در سال گذشته یکمیلیون و ۴۷۶ هزار و ۲۶۲ نفر دانشآموز پایه اول داشتیم و پیشبینی ما برای امسال یکمیلیون و ۵۰۱ هزار دانشآموز است که رشد ۱.۷ درصدی را نشان میدهد.
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 8 خرداد 1398 ، کدخبر: 384738 ، www.ana.ir