پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
حقیقت پور، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: مطلع شدیم که یکی از نفتکش‌های ایرانی در مسیر انجام مأموریت خود، دچار مشکلات فنی شده که شرایط حاکم بر محیط، این نفتکش را مجبور به پهلوگیری در سواحل عربستان می کند، ولی پس از انجام تعمیرات، عربستان اجازه خروج این نفتکش را نمی دهد.، توسط این کشورمتوقف شده و اجازه خروج و بازگشت به این نفتکش را نمی دهند.
شعارسال: یک نفتکش ایرانی در بندر جده عربستان، توسط این کشورمتوقف شده و اجازه خروج و بازگشت به این نفتکش را نمی دهند.

منصور حقیقت پور، نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی و عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس، در این خصوص گفت: مطلع شدیم که یکی از نفتکش‌های ایرانی در مسیر انجام مأموریت خود، دچار مشکلات فنی شده که شرایط حاکم بر محیط، این نفتکش را مجبور به پهلوگیری در سواحل عربستان می کند، ولی پس از انجام تعمیرات، عربستان اجازه خروج این نفتکش را نمی دهد.

وی افزود: اخبار رسیده حاکی از این است که عربستان برای انجام تعمیرات، هزینه بسیار گزافی را درخواست کرده که نیاز است برای حل مشکل پیش آمده، وزارت امور خارجه موضوع این نفتکش را پیگیری کند.

همچنین بیژن زنگنه وزیر نفت در خصوص سرنوشت نفتکش ایرانی در بندر جده گفت: مقامات ایرانی از طریق شرکت ملی نفتکش دنبال این موضوع و بازگرداندن کشتی به ایران هستند، زیرا علاوه بر هزینه‌های مالی، حضور نیروهای ما در آنجا و احتمال فاجعه زیست‌محیطی نیز مطرح است.

گفتنی است نفتکش ایرانی که در حال تردد در آبهای آزاد بوده و دچار نقص فنی شده، به علت نزدیکی به بندر جده عربستان، مطابق قوانین بین المللی دریانوردی، تقاضای پهلوگیری در این بندر کرده تا کارهای تعمیراتی روی نفتکش انجام شود اما بعد از انجام تعمیرات، عربستان اجازه خروج این نفتکش را نداده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ انتشار: 13 تیر 1398 ، کدخبر: 487119 ، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین