پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۳۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
نیروهای دولت وفاق ملی اگر عملیات را از دو محور در شمال استان جبل غربی انجام دهند، نیروهای تحت فرمان سعودی ها و اماراتی در پایتخت لیبی محاصره می شوند.پیشروی خیرکننده نیروهای دولت وفاق ملی که با پشتیبانی دولت ترکیه و قطر به دست آمد، نیروهای ژنرال حفتر را در شوک فرو برد چرا که آنان از نیمه فروردین ماه امسال آرایش تهاجمی داشتند و به یک قدمی پایتخت رسیده بودند.

شعار سال: نیروهای دولت وفاق ملی لیبی (دولت مستقر در طرابلس و به رسمیت شناخته شده در سازمان ملل) در روزهای گذشته عملیاتی را برای بازپس گیری مناطق در تصرف نیروهای ژنرال خلیفه حفتر در شمال غرب لیبی انجام دادند.

نیروهای ژنرال حفتر که از سوی دولت های آمریکا، فرانسه و رژیم های عربستان، امارات و مصر حمایت می شوند در جریان این عملیات ضربات و شکست های سنگینی را متحمل شدند و بخش وسیعی از مناطق در تصرف را از دست دادند.

پیشروی خیرکننده نیروهای دولت وفاق ملی که با پشتیبانی دولت ترکیه و قطر به دست آمد، نیروهای ژنرال حفتر را در شوک فرو برد چرا که آنان از نیمه فروردین ماه امسال آرایش تهاجمی داشتند و به یک قدمی پایتخت رسیده بودند.

نیروهای دولت وفاق ملی در جریان این عملیات، بخش هایی قابل توجهی از مناطق جنوبی استان العزیزیه و مناطق شمالی استان جبل غربی را دوباره به کنترل درآوردند و این شکست غافلگیرانه برای نیروهای ژنرال حفتر بسیار گران تمام شد.

بازپس گیری شهر راهبردی «غریان» در شمال استان جبل غربی یکی از پیروزی های چشمگیر نیروهای دولت وقاق ملی بود و کمر نیروهای ژنرال حفتر را در شمال غرب لیبی خم کرد چرا که هیچ گاه تصور نمی کردند این شهر را در کمتر از یک روز از دست دهند.

شهر بسیار مهم «غریان» که دروازه جنوبی برای ورود به استان طرابلس است یکی از اتاق های عملیات علیه نیروهای دولت وفاق ملی به شمار می آمد و از دست رفتن این شهر تمامی معادلات حامیان ژنرال حفتر را تغییر داد.

نقشه میدانی لیبی
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

در حال حاضر، نیروهای دولت وفاق ملی مواضع را تا حدود زیادی در شهر «غریان» تثبیت کرده اند و یک فرصت طلایی برای آنان مهیا شده است تا عملیات را علیه نیروهای ژنرال حفتر در شمال غرب لیبی از دو محور ادامه دهند.

نیروهای دولت وفاق ملی در محور نخست می توانند از شهر «غریان» به سمت مناطق شرقی، جنوب شرقی و شرقی پیشروی کنند و مناطق مهمی از جمله «الزویه و الکمیشات» را از تصرف نیروهای حفتر خارج کنند.

اگر این مناطق مهم دوباره به کنترل نیروهای دولت وفاق ملی درآیند، نیروهای ژنرال حفتر در شرق استان العزیزیه و شمال شرق استان جبل غربی محاصره می شوند و این یک شکست بزرگ برای دولت آمریکا و رژیم های سعودی و امارات است.

با موفقیت نیروهای دولت وفاق ملی در محور اول، نیروهای ژنرال حفتر به طور کامل در استان طرابلس محاصره می شوند و مناطق در تصرف از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می شوند و شمارش معکوس برای پایان حضور آنان در پایتخت لیبی به صدا در می آید.

نیروهای دولت وفاق ملی همزمان در محور دوم عملیات می توانند از منطقه «یفرن» و حومه جنوبی شهر غریان به سمت غرب پیشروی کنند و مناطق مهمی از جمله «بئرعباد، الریاینه، الزنتان، الرحبان و...» را به کنترل دربیاورند.

در صورتی که عملیات در محور دوم به نتیجه برسد، نیروهای ژنرال حفتر در بخش شمال غرب استان جبل غربی، بخش غربی استان العزیزیه و به طور کامل در استان های الزاویه و زواره محاصره می شوند و مواضع آنان در مرزهای مشترک با تونس نیز ساقط شده محسوب می شود.

در حال حاضر، نیروهای دولت وفاق ملی با پشتیبانی دولت ترکیه و قطر در موقعیت تهاجمی قرار گرفته اند و اگر این روند را حفظ کنند می توانند وضعیت را ۱۸۰ درجه تغییر دهند و شمال غرب لیبی را از تصرف نیروهای ژنرال حفتر خارج کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مشرق، تاریخ انتشار 13تیر 98، کد خبر: 972096، www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین