پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اروپایی‌ها با تن دادن به خواست آمریکایی‌ها، دارند نقض برجام را انجام می‌دهند.
شعارسال: محمدجواد ظریف پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به بدعهدی اروپایی‌ها در نقض برجام اظهار کرد: موضع ما کاملاً مشخص است و جمهوری اسلامی ایران بر اساس برجام عمل کرده و اروپایی‌‌ها اراده این را که به برجام عمل کنند، ندارند و مشکل اصلی آنها هم آمریکاست.

وی با اشاره به درخواست آمریکا برای تشکیل جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با هدف رسیدگی به برداشتن گام دوم کشورمان، گفت: خیلی جالب است کشوری که برجام را نقض کرده تقاضای برگزاری جلسه شورای حکام را می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به طرح مکانیزم ماشه افزود: مکانیزم ماشه قابلیت عملیاتی شدن ندارد؛ زیرا در برجام سازوکاری پیش‌بینی شده که مانع آن می‌شود و خود من هم در نامه‌ای که به خانم موگرینی نوشته‌ام، ماده ۳۶ را به او گوشزد کرده‌ام و به او گفته‌ام که ۱۱ تعهد را اروپایی‌ها باید انجام دهند اما اروپا تا به امروز حتی یکی از این ۱۱ تعهد را هم انجام نداده است.

ظریف بیان کرد: اروپایی‌ها با تن دادن به خواست آمریکایی‌ها، دارند نقض برجام را انجام می‌دهند؛ لذا چیزی به نام مکانیزم ماشه جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه تنها راه بقای برجام عمل به تعهدات است، گفت: راه‌حل مشکل این است که تروریسم اقتصادی متوقف شود و در این صورت می‌توان به بقای برجام امید داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به توقیف نفتکش کشورمان گفت: توقیف نفتکش ایرانی نوعی راهزنی دریایی است و اینکه می‌گویند برای آزادی خانم زاغری این نفتکش توقیف شده، صحت ندارد و اقدام متقابل و دیپلماتیک را انجام خواهیم داد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 19 تیر 1398 ، کدخبر: 403611 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین