پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۷۶۰
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱
محبوب شدن نزد پروردگار عالمیان کار سختی نیست و به راحتی می‌توان به بالاترین درجه معنویت در دنیا و آخرت رسید.محبت پروردگار عالمیان به بندگانش آنقدر زیاد است که میزان آن را نمی توان مقیاس کرد. خداوند، انسان اشرف مخلوقات را جانشین خود در روی زمین قرار داد و از میان آنها برگزیدگانی را برای نشاط، سرور و شادی دیگران برگزید و این مقام بزرگترین نعمت الهی است که بر آنها ارزانی داشته است.

شعار سالمحبت پروردگار عالمیان به بندگانش آنقدر زیاد است که میزان آن را نمی توان مقیاس کرد. خداوند، انسان اشرف مخلوقات را جانشین خود در روی زمین قرار داد و از میان آنها برگزیدگانی را برای نشاط، سرور و شادی دیگران برگزید و این مقام بزرگترین نعمت الهی است که بر آنها ارزانی داشته است.

لطف و بزرگی که در خوان بزرگ معنویت، همه بندگان خداوند را در بر خواهد گرفت و آثار پربرکتی بر زندگی دنیوی و اخروی همگان دارد. این افراد که در نزد خداوند جایگاه والایی دارند، خیرین نام می‌گیرند. در ادامه این گزارش به بررسی مقام و منزلت بندگان محبوب خداوند می‌پردازیم؛

مقام و منزلت بندگان محبوب خداوند در پیشگاه الهی چگونه است؟

مظفر کاوه کارشناس مذهبی، با اشاره به اینکه بر اساس روایات بسیار بهترین محبت الهی در حق بندگان واسطه کردن آنها در کار خیر است، اظهار کرد: در احادیث و روایات نقل شده است؛ زمانی که مومنی از دنیا می‌رود، در سختی‌های قیامت و در مسیری که باید طی کند با یک جوان خوش سیما و نورانی روبرو می‌شود. این جوان خوش سیما مومنان را در مسیر سخت قیامت و پل صراط در امنیت و آسایش کامل به بهشت و مقصد می‌رساند و باعث نشاط، سرور و شادی آنان می‌شود. در این لحظه بندگان خداوند از جوان می‌پرسند که تو چه کسی هستی که مارا یاری کردی؟ او در پاسخ می‌گوید: من همان کار خیر و خدمتی هستم که باعث نشاط، سرور و شادی بندگان خداوند شده و امروز شما در بهشت با نشاط و شاد خواهید شد.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) در این باره می‌فرماید: «خداوند اگر به بنده‌ای خیر برساند و مورد عنایت قرارش دهد، او را واسطه کار خیر مردم می‌کند».

محبوب‌ترین بندگان نزد خداوند چه کسانی هستند؟

گفت‌وگوی جبرئیل و خدواند در خصوص کار خیر

حجت الاسلام و المسلمین کاوه با اشاره به اینکه مقام و منزلت واسطه‌ها در کار خیر آنقدر زیاد است که باعث حسرت آفریدگان دیگر می‌شود، تصریح کرد: حضرت جبرئیل در گفت و گویی زیبا با خداوند درخواست یک روز انسان بودن را کرد، خداوند از او پرسید: اگر انسان شوی می‌خواهی چه کار کنی؟ حضرت جبرئیل پاسخ داد: دوست دارم یک روز واسطه کار خیر برای بندگان شود تا به نشاط و شادی معنوی دست پیدا کنم. این امر بیانگر اهمیت جایگاه و منزلت خیران در پیشگاه پروردگار است.

محبوب‌ترین بندگان نزد خداوند چه کسانی هستند؟

لازمه‌ محبوب شدن در پیشگاه خداوند، خدمت به مردم است

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه درباره خدمت به مردم منابع مختلف قرآنی و روایی وجود دارد و مباحث مفصلی در این خصوص هست، عنوان کرد: بندگان خداوند زمانی که به عنوان واسطه کار خیر انتخاب شدند، باید شکر را بجا بیاورند. این مقام به هر کسی بخشیده نمی‌شود؛ خیرین مدرسه ساز، واسطه‌های ازدواج، آن‌هایی که اختلافات میان برادران دینی خود را رفع می‌کنند و باعث صلح میان آن‌ها می‌شوند، بازکردن گره از کار و مشکلات همنوعان، صندوق صدقات، کمک به بیماران بی بضاعت برای کم هزینه درمان، کمک به مستاجران، با توجه به شرایط امروز واسطه شدن برای کاهش گرانی‌ها و کمک به فقرا، همه این کارها‌ی خیر واسطه‌هایی هستند که خداوند بر آن‌ها نظر ویژه داشته دارد.

محبوب‌ترین بندگان نزد خداوند چه کسانی هستند؟

حجت الاسلام و المسلمین کاوه با اشاره به اینکه واسطه شدن برای کار‌های خیر و خدمت به مردم کار سختی نیست، گفت: خیلی راحت می‌توان در انجام این امر الهی گام برداشت. با توجه به شرایط سخت آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی، مردم غرب و جنوب کشور در شرایط سختی به سر می‌برند. کمک به آن‌ها و تدبیر اندیشیدن برای آرامش، نشاط و شادی آن‌ها از بزرگترین کار‌هایی است که می‌توان انجام داد و در نزد خداوند صاحب مقام و منزلت معنوی شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 20تیر 98، کد خبر: 6991324، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین