پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۲۶۶
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
دبیر کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به گرانی های یکسال اخیر قیمت مسکن، گفت: هزینه ساخت یک مترمربع واحد مسکونی به حدود سه و نیم میلیون تومان افزایش یافته است.

شعار سال: فرشید پورحاجت با یادآوری افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن طی یکسال و چند ماه گذشته، اظهار کرد: هزینه های تولید مسکن متاثر از مولفه های متعددی است؛ مصالح ساختمانی و دستمزدها روی قیمت تمام شده تاثیر بیشتری دارند.

وی ادامه داد:بخش دیگری از هزینه ها مربوط بهدستگاه‌های متخلف خدمات رسان از جمله آب، برق، شهرداری، خدمات مهندسی و ... است.

وی با بیان اینکههزینه ساخت به تنهایی بدون خدمات به طور متوسط به سه و نیم میلیون تومان افزایش یافته است، افزود: به عنوان مثال درهر مترمربع ساختمان پنج طبقه ۱۰۰ کیلوگرم فولاد مصرف می شود. قیمت هر کیلوگرم نیز حدود ۵۰۰۰ تومان است که هزینه بسیار بالایی را به تولیدکننده وارد می کند.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به این که حدود دو و نیم درصد هزینه‌های تمام شده مسکن مربوط به سیمان است، یادآور شد: بر اساسآخرین برآوردها در اهواز که توسط دانشگاه شهید چمران انجام داده متوسط هزینه هر مترمربع واحد مسکونی به حدود ۳.۹ میلیون تومان افزایش یافته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ 26 تیر 98، کد مطلب: 1280515: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین