پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۶۰۵
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب در برخورد جدی همه نهادها با هر نوع فسادی، نیروی انتظامی با تشکیل پلیس امنیت اقتصادی به‌طور ویژه در این مقوله وارد عمل شده است.
شعارسال: متأسفانه موضوع فساد در کشور به یکی از معضلات اصلی تبدیل شده است که برای حل آن، ورود همه نهادها و سازمان‌های اجرایی به این مقوله امری ضروری است. در کشور ما وقتی فسادی رخ می‌دهد همگان منتظر برخورد دستگاه قضائی با متخلفان هستند و هیچ کس به این فکر نمی‌کند که این فساد از کجا شروع شده است. با توجه به اینکه منشأ بسیاری از فسادها دستگاه‌های اجرایی هستند لذا دستگاه‌های نظارتی باید با تلاش بیشتر جلوی بروز هر نوع فسادی را بگیرند. اگر جلوی منشأ فساد گرفته شود، حداقل دیگر فساد مشابهی صورت نمی‌گیرد.

دستگاه قضائی در دوره تحول برخورد با مفسدان را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار داده است. اما تأسیس پلیس امنیت اقتصادی در این زمینه اقدامی مناسب و تأثیرگذار در شناسایی و برخورد با هر نوع فسادی است. پلیس با اینکه مأموریت‌های متعددی برای مقابله با قاچاق مواد مخدر، سرقت، نزاع و ... دارد، اما به‌دلیل اهمیت موضوعات مربوط به جرائم اقتصادی به‌طور ویژه وارد عمل شده است که کاری ستودنی است.

سردار محمدرضا مقیمی نیز درباره چرایی ایجاد پلیس امنیت اقتصادی اعلام کرد که به جهت تأکید رهبر معظم انقلاب در برخورد جدی با جرائم اقتصادی، این پلیس تخصصی ایجاد شد.

بر اساس این گزارش، فساد در کشور ما روز به روز رو به افزایش است لذا تشکیل پلیس امنیت اقتصادی قطعاً می‌تواند در شناسایی و برخورد با فساد تأثیرگذار باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 29 تیر 1398 ، کدخبر: 405265 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین