پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۲۱۷۳۹
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰
یک کارشناس بازار مسکن با بیان این‌که امسال برای حوزه اجاره‌داری مسکن سال سختی است، گفت: شکافی که در بحث قیمت‌های مسکن از سال 96 به وجود آمده باعث شده است که قیمت اجاره بهای مسکن رشد و شرایط را برای اجاره‌نشین‌ها بسیار سخت و دشوار کند.وی افزود: شاخص‌های آماری در دوره‌های پنج ساله از وضعیت مسکن، بیانگر آن است که تعداد خانوارهای اجاره نشین در هر دوره افزایش پیدا کرده است و این مساله دلایل متفاوتی دارد که باید به آن‌ها رسیدگی شود.

شعار سال: فرشید پورحاجت با اشاره به آخرین وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: بیش از 6 میلیون خانوار از جمعیت کشور در مسکن‌های استیجاری زندگی می‌کنند و اجاره‌نشین هستند و باید این آمار چراغ راهی برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در حوزه مسکن باشد.

وی افزود: شاخص‌های آماری در دوره‌های پنج ساله از وضعیت مسکن، بیانگر آن است که تعداد خانوارهای اجاره نشین در هر دوره افزایش پیدا کرده است و این مساله دلایل متفاوتی دارد که باید به آن‌ها رسیدگی شود.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی باید یک سیاست‌گذاری مشخصی را برای بحث مسکن‌های استیجاری و هم‌چنین خانوارهای اجاره نشین دنبال کند تا شاهد رشد آمار اجاره نشینی در کشور نباشیم، اما متاسفانه در حال حاضر شاهد این مساله نیستیم و وزارت راه و شهرسازی موضوع مسکن‌های استیجاری را به فراموشی سپرده است.

پورحاجت ادامه داد: اجرای سیاست‌هایی در حوزه اجاره‌داری، متناسب با قدرت نقدینگی مردم و تامین مسکن استیجاری آن‌ها باید به صورت مشخص و مدون از سوی وزارتخانه راه و شهرسازی اعمال شود، اما در حال حاضر شاهد آن هستیم که این موضوع توسط وزارتخانه‌ای که متولی مسکن مردم است پیگیری نمی‌شود.

وی با بیان این‌که امسال سال سختی برای حوزه اجاره‌داری مسکن است، عنوان کرد: شکافی که در بحث قیمت‌های مسکن از سال 96 به وجود آمده و انفجار قیمتی که اکنون نیز با آن مواجه هستیم باعث شده است که قیمت اجاره بهای مسکن رشد و شرایط را برای اجاره‌نشین‌ها بسیار سخت و دشوار کند.

این کارشناس بازار مسکن خاطرنشان کرد: شرایطی که در حوزه مسکن‌های استیجاری وجود دارد، برای بیش از 6 میلیون خانوار اجاره‌نشین کشور بسیار دشوار است و قطعا در چنین وضعیت اقتصادی به این خانوارها فشار بسیار زیادی وارد خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 18خرداد98، کد خبر: 98031606799 ، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین