پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۰۴
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۵
رئیس‌جمهور آمریکا طی پیامی به‌مناسبت اولین سالگرد برجام اعلام کرد که این توافق در به عقب بازگرداندن برنامه هسته‌ای ایران موفق بوده است.

شعارسال: به نقل از واشنگتن پست، "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در اولین سالگرد توافق هسته‌ای ایران ضمن تقدیر از دولت خود، این توافق را پیروزی «دیپلماسی اصولی» توصیف کرد.

اوباما در این بیانیه اعلام کرد: «توافق ایران در یک سال گذشته در به عقب بازگرداندن برنامه هسته‌ای این کشور و جلوگیری از مناقشات بیشتر موفق بوده و شرایط را برای ما ایمن‌تر کرده است».

پایگاه اینترنتی کاخ سفید متن بیانیه رئیس جمهور آمریکا به مناسبت یک سالگی برجام را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است:

امروز یک سالگی حصول توافق هسته ای ایران موسوم به برجام است که میان نمایندگان آمریکا، ایران، فرانسه، انگلیس، آلمان ، چین، روسیه و اتحادیه اروپا امضا شد. در یک سال گذشته، توافق ایران در به عقب راندن برنامه هسته ای ایران موفق بوده و توانسته است مانع جنگ بیشتر شود و امنیت ما را افزایش دهد.

همانطور که آژانس بین المللی انرژی اتمی راستی آزمایی کرده است، در یک سال گذشته، ایران به تعهدات هسته ای خود عمل کرده است. ایران نود و هشت درصد از اورانیوم غنی شده خود را به خارج منتقل کرده ، دو سوم از سانتریفوژهای خود را برچیده است، راکتور تولید پلوتونیوم را با سیمان پر کرده و شدیدترین برنامه بازرسی و راستی آزمایی را که تا کنون برای برنامه ای هسته ای درباره آن مذاکره شده ، پذیرفته است.

گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کرده است که ایران به تعهدات خود پایبند است. در نتیجه همه مسیرهای ایران برای رسیدن به سلاح اتمی همچنان بسته است و مدت زمان گریز هسته ای برای ایران از دو تا سه ماه به حدود یک سال افزایش یافته است. آمریکا و شرکای ما در مذاکرات همچنین به طور کامل به تعهدات خود برای برداشتن تحریمهای مرتبط با هسته ای عمل کرده اند و ما همچنان به تعهداتمان مادام که ایران به توافقنامه عمل کند، پایبند خواهیم بود.

برجام نشان می دهد که از طریق دیپلماسی اصولی و تعهد پایدار به توقف انتشار تسلیحات اتمی، به چه چیزهایی می توان دست یافت. تمایل آمریکا به گفتگوی مستقیم با ایران باب گفتگوها را باز کرد که به وحدت بین المللی و مشارکت و گفتگوهای پایداری منجر شد که اوج آن در برجام تجلی پیدا کرد. ما همچنان اختلافاتی جدی با ایران داریم اما آمریکا و شرکای ما و جهان در نتیجه برجام در امنیت بیشتری هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 24تیر1395، کدخبر: 1130155: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین