پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۲۵۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
استاندار سمنان در حالی که رانش زمین در حسین‌آباد کالپوش را به بارش بیش از حد باران و برف ربط می‌دهد، می‌گوید: همچنان اقدامات لازم برای علت‌یابی این حوادث در حال انجام است

شعارسال:علی‌رضا آشناگر استاندار سمنان ظهر امروز در جلسه شورای مدیریت بحران استان سمنان اظهار کرد: از اواخر سال گذشته تا بهار امسال در استان سمنان با بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیلاب مواجه بودیم.

وی تصریح کرد: در استان سمنان علی‌رغم بارندگی‌های بسیار گسترده، خسارات زیادی نداشتیم و از همراهی و همکاری مطلوب تمام دستگاه‌های اجرایی استان در مدیریت بحران باید تقدیر کرد.

استاندار سمنان اضافه کرد: بیشترین خسارات در استان سمنان متعلق به حسین‌آباد کالپوش و تلوبین بود که بر اثر رانش زمین به دلیل بارش بیش از حد باران و برف اتفاق افتاد و کماکان اقدامات لازم در خصوص علت‌یابی آن در حال انجام است.

آشناگر افزود: در مرحله امدادرسانی اقدامات خوبی انجام شد؛ خوشبختانه در این روستاها خسارات جانی نداشتیم و خسارات مالی قابل جبران است که به‌ زودی این اتفاق خواهد افتاد.

بازسازی‌ها در حال انجام است

استاندار سمنان گفت: به‌ استثناء دو روستای تلوبین و حسین‌آباد که مسائل حقوقی در خصوص تأمین و جانمایی مکان در منطقه با مشکل مواجه بود، بازسازی‌ها در استان سمنان در حال انجام است.

آشناگر بیان کرد: در حال تلاش بودیم تا مکانی را که مورد توافق اهالی منطقه و بنیاد مسکن بوده و همچنین توان مالی مردم این منطقه نیز پاسخگو باشد، انتخاب شود که به همین دلیل این پروسه قدری طولانی شد.

وی تصریح کرد: با دعوتی که از رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور شد، در روستای کالپوش به توافق رسیدیم و در آینده مشکلی برای اجرا نخواهیم داشت.

استاندار سمنان ادامه داد: ساخت‌وساز در منطقه 64 هکتاری که 15 هکتار آن کاملاً مجاز است، در این سفر مورد توافق گرفت.

آشناگر ادامه داد: سقف زمانی برای ارائه نظر پژوهشکده سوانح هم از زمان حضور در منطقه تا یک هفته بود که قاعدتاً تا دو سه روز آینده نتیجه مطالعات باید ارائه شود.

بنیاد مسکن و طراحی روستا

استاندار سمنان گفت: بلافاصله پس از حصول نتیجه پژوهشکده سوانح، بنیاد مسکن طراحی روستا را در دستور کار قرار خواهد داد.

آشناگر ادامه داد: از تاریخ جلسه با حضور رئیس بنیاد مسکن در کالپوش، مقرر شد طی 15 روز آینده عملیات اجرایی احداث منازل مسکونی تخریبی روستا آغاز شود که این مهم باید در زمان مقرر انجام شود.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا بالغ بر 200 واحد مسکونی را در این مرحله در زمین در نظر گرفته‌شده روستا احداث کنیم و بخشی از لوازم اولیه زندگی این افراد نیز تأمین خواهد شد.

استاندار سمنان ادامه داد: ارائه تسهیلات برای بازسازی و نوسازی منازل تعمیری آسیب‌دیده روستا نیز در دستور کار قرار گرفت و مرمت منازل نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.

تثبیت روستا برای جلوگیری از رانش

استاندار سمنان گفت: به‌استثنای دو بخش، مابقی روستا وضع خطرناکی ندارد و امکان تخلیه آن نیز به دلیل جانمایی و تأمین اعتبار وجود ندارد و خود اهالی نیز به این مهم مایل نیستند؛ اما باید اقدامات ایمن‌سازی و تثبیت روستا برای جلوگیری از رانش و ایجاد آرامش بین مردم روستا در دستور کار قرار گیرد.

آشناگر بیان کرد: پروژه زه‌کشی دائمی روستای حسین‌آباد کالپوش نیز باید به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و طی هفته آینده، عملیات اجرایی آن آغاز شود که در صورت عدم شروع عملیات اجرایی، کوتاه و نقص مدیریت مسؤول مربوطه به مقامات متناظر کشوری آن دستگاه اجرایی منعکس خواهد شد.

وی تصریح کرد: برآورد خسارت ساختمان‌های عمومی نیز در این منطقه باید به‌صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد تا هرچه سریع‌تر اعتبارات موردنیاز ابلاغ شود.

استاندار سمنان بیان کرد: همچنین در منطقه شمال غرب دامغان در یک بازه زمانی از 13 تیرماه سال جاری تا پایان این ماه، بالغ بر 42 زلزله اتفاق افتاد که آمادگی لازم و کامل در حوزه مدیریت بحران در این منطقه وجود دارد.

اعتبار میلیاردی جبران خسارت‌ها

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در جلسه شورای مدیریت بحران استان اظهار کرد: نیاز است تا دستگاه‌های اجرایی مرتبط با بخش مدیریت بحران در استان سمنان، از اعتبارات تخصیص‌یافته برای جبران خسارات وارده، تنها برای رفع مشکلات مردم مناطق آسیب‌دیده استفاده کنند.

وی تصریح کرد: اعتبارات مختص جبران خسارت‌های واردشده، تنها در محل موردنظر هزینه شود و همچنین نیاز است تا دستگاه‌های نظارتی در این بخش مساعدت و همراهی ویژه‌ای داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: مسؤولان امروز به‌واسطه وظیفه‌ای که بر عهده دارند، برابر رفع مشکلات مردم تعهد داشته و نیاز است تا با استفاده از امکانات و فرصت‌های موجود به‌صورت ویژه و همه‌جانبه، برای رفع مشکل آب شرب شاهرود به‌صورت مقطعی و بلندمدت همراه با برنامه‌ریزی‌های مدون گام بردارند.

فخری بیان کرد: بالغ بر 30 میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار برای جبران خسارت‌های وارده به استان در نظر گرفته شده است که تاکنون 11 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

وی بیان کرد: 11 میلیارد و 800 میلیون تومان از اعتبارات در نظر گرفته شده برای آب منطقه‌ای استان است.

شعار سال ،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار5مرداد 98،کدخبر: 13980505000688،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین