پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۵۰۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
نماینده شاهرود و میامی در مجلس گفت: با توجه به بی‌اعتنایی وزارت صنعت، معدن نسبت به تخلفات عدیده معدن بوکسیت شاهوار می‌بایست قوه قضائیه به‌عنوان مدعی‌العموم به این امر ورود کند

 شعارسال:نماینده شاهرود و میامی در مجلس گفت: با توجه به بی‌اعتنایی وزارت صنعت، معدن نسبت به تخلفات عدیده معدن بوکسیت شاهوار می‌بایست قوه قضائیه به‌عنوان مدعی‌العموم به این امر ورود کند.

 سید حسن حسینی شاهرودی ظهر یک‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران در شاهرود ضمن اشاره به‌ضرورت ورود دستگاه قضائی به پرونده شاهوار بیان کرد: بنا به اعلام سازمان محیط‌زیست و منابع طبیعی و آب منطقه‌ای برداشت بی‌رویه منابع قله شاهوار توسط شرکت آلومینا متأسفانه خسارات جبران‌ناپذیری بر منابع آبی و پایدار شاهوار شاهرود و محیط‌زیست و حیات‌وحش منطقه واردشده است.

وی افزود: با توجه به بی‌تفاوتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در تخلفات عدیده این شرکت و بی‌نتیجه ماندن مکاتبات در حوزه تخلفات این معدن امیدواریم قوه قضائیه به‌عنوان مدعی‌العموم در این پرونده ورود کند.

سرمازدگی بلای جان مردم شاهرود و میامی

عضو خانه ملت همچنین گفت: سال‌ها است که محصولات کشاورزی مردم شرق استان سمنان با سرمازدگی روبرو شده و نه‌تنها اعتباراتی از محل مدیریت بحران و مقابله با حوادث به آن‌ها ارائه نشده بلکه درزمینهٔ بخشودگی جرایم و تسهیلات بانکی نیز کاری صورت نگرفته است که با تصویب طرح حذف سود مرکب بانکی در مجلس امیدواریم آلام آن‌ها کاهش یابد.

حسینی شاهرودی درباره رانش زمین در میامی نیز توضیح داد: در فروردین‌ماه سال جاری تعدادی از منازل مسکونی کالپوش دچار رانش و تخریب شد که کارشناسان علت آن را نشت آب از سد می‌دانند لذا لازم است ستاد حوادث وزارت کشور با بکار گیری کارشناسان بی‌طرف نسبت به علت رانش اعلام نتیجه کند و همچنین بنیاد مسکن در جانمایی زمین مناسب اقدام عاجل صورت دهد.

وی درباره طرح‌های شاهرود و میامی نیز افزود: نگاه مثبت وزارت راه و شهرسازی در تفکیک مسئولیت‌های حوزه راهداری و شهرسازی و انتقال آن به اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان خوشبختانه اقدام مثبتی بود که امیدواریم عقب‌ماندگی ۴۰ ساله شرق استان سمنان به‌خصوص در حوزه شهرسازی و مسکن مهر جبران شود.

پیگیری بیمارستان میامی و مجوز دانشکده دندانپزشکی شاهرود

نماینده شاهرود و میامی همچنین گفت: سفر رئیس‌جمهور در آذرماه سال گذشته، همراهی مردم با نظام اسلامی را در منظر جهانیان به نمایش گذاشت و گره‌هایی را در حوزه‌های عمرانی گشود تا شاهد تصویب ۲۲ طرح عمرانی بااعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان و همچنین اعلام ارتقای بین‌المللی فرودگاه شاهرود باشیم.

حسینی شاهرودی بیان کرد: این سفر بسیاری از طرح‌های اقتصادی را نیز در پی داشت که ان شالله اجرای آن‌ها رونق اقتصادی خوبی را به منطقه شاهرود و میامی هدیه می‌دهد لذا از دولت می‌خواهیم تا دستور تسهیل در رسیدگی به این طرح‌ها را نیز صادر کنند.

وی افزود: اورژانس بزرگ شاهرود به‌مثابه یکی از بزرگ‌ترین اورژانس‌های کشور امروز نیازمند دستور وزیر بهداشت است که امیدواریم در این حوزه همراهی بیشتری با مردم شاهرود و میامی شود چراکه این اورژانس به دلیل قرارگیری در مسیر تهران-مشهد می‌تواند خدمات خوبی را به مسافران ارائه کند همچنین از این وزارت‌خانه پیگیری بیمارستان میامی و مجوز دانشکده دندانپزشکی را نیز در شاهرود می‌خواهیم.

ایستادگی در برابر دشمنان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به مسائل بین‌المللی نیز اشاره کرد و گفت: در ماه‌های اخیر شاهد بودیم که سیاست سکوت دستگاه دیپلماسی چه تجارب گران‌سنگ اما پر خرجی را برای مردم به‌جای گذاشت که البته ناکارآمدی خود را نیز در این بین نشان داد تا این سیاست جای خویش را به راهبرد انقلابی فعال دهد.

حسینی شاهرودی بیان داشت: سپاه در همین برهه اما به صورت انقلابی عمل کرد و توانست با سرنگونی پهباد آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی اقتدار ایران اسلامی را به رخ دشمنان کشید، سربازان گمنام امام زمان (عج) نیز با کشف شبکه جاسوسی آمریکا و دستگیری ۱۷ عضو آن نشان دادند که تجاوز به حریم امنیتی ایران دست نیافتنی است.

وی افزود: سازمان انرژی اتمی نیز با اجرای گام‌های اول و دوم برجام پاسخی به بدعهدی آمریکا و اروپا داد و محور مقاومت در منطقه هم عزم خود را برای رویارویی با محور شرارت در منطقه جزم ساخت تا این بار تمام منافع آمریکا و همراهانش را هدف گرفت.

ضرورت اصلاح نظام ناکارآمد و ربوی بانک‌ها

عضو خانه ملت همچنین خاطرنشان کرد: در ۴۰ سال اخیر انقلاب، هر زمان که از دشمنان دل بریدیم و اتکال به ذات اقدس الهی، در دفاع از مظلومان عالم مقاومت کردیم و روی پای خودمان ایستادیم تا ظرفیت‌های درون کشور را بنگریم تا ماحصل آن اعتماد به مردم باشد، خدا نیز ما را پیروز گردانیده است.

حسینی شاهرودی تصریح کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند امروز مسئله اصلی کشور اقتصاد است که بر مسائل فرهنگی و امنیتی هم اثر می‌گذارد لذا اگر اصلاح کشور در اصلاح امور اقتصادی است باید ساختارهای اقتصادی متحول شود.

وی تاکید کرد: مردم انتظار دارند نظام ناکارآمد و ربوی بانک‌ها اصلاح شود از سوی دیگر نظام مالیاتی که تولید کننده را هدف گرفته کارامد شود و فضای کسب و کار بهبود بخشیده شود.

ساختار بودجه و اقتصاد کشور از نفت جدا شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه مردم انتظار دارند که ارزش پول ملی حفظ و ساختار بودجه و اقتصاد کشور از نفت جدا شود تا دخالت دولت در اقتصاد به نظارت و هدایت مبدل شود، گفت: معتقدیم که امروز باید جنگ اقتصادی باور دولتمردان شود و با ایجاد سامانه شفافیت شهروندی دستان مفسدان اقتصادی که با اتصال به مراکز قدرت اخلال در نظام اقتصادی می‌کنند، قطع شود و این نیاز به شکستن ساختار معیوب اقتصادی توسط مجلس، دستگاه قضائی و عزم و اراده جدی دولت در اجرای قانون دارد.

حسینی شاهرودی افزود: امید است مجلس در سال پایانی خود طرح‌هایی چون طرح جامع بانکداری، اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، مبارزه با قچاق، صندوق‌های مکانیزه فروش و … را که سه سال در کمیسیون اقتصادی بررسی شده در اولویت قرار دهد.

وی نسخه شفابخش کشور در عرصه‌های مختلف به‌خصوص در عرصه امنیتی و اقتصادی را نگاه انقلابی و مدیریت هوشمندانه و حکیمانه و اعتقاد به راهبرد ایستادگی و مقاومت فعال دانست. و گفت: آمریکا در قبال مشکلات اقتصادی که برای ایران به وجود آورده‌اند از طریق رسانه‌های تبلیغاتی خود برای ملت ما اظهار تأسف می‌کنند، مردم ما هوشیار هستند و تاب آوری آنان در قبال دسیسه دشمنان بالا رفته است.

شعارسال ،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار6مرداد 98،کدخبر: 4678379، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین