پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۲۵۹۱۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۴
فعالیت نسل سوم نظام پرداخت در شبکه بانکی ایران بزودی با راه‌اندازی سامانه پرداخت همراه، بدون نیاز به کارت بانکی و شماره رمز آغاز می‌شود.
شعارسال: تاکنون دو نسل نظام پرداخت در دنیا شکل گرفته که با ظهور فناوری‌های جدید به سرعت متحول شده‌اند. اما چندی است که سامانه‌های مربوط به نسل سوم نظام پرداخت نیز در عرصه جهانی کار خود را آغاز کرده‌اند که زیرساخت‌های ورود آنها به کشورمان در حال آماده‌سازی است.

عضو شبکه الکترونیک پرداخت کارت (شاپرک) امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با تشریح آخرین وضعیت توسعه نظام پرداخت در کشور، افزود: آن دسته از شرکت‌ها و صنایعی که امکان تطبیق‌پذیری بیشتری با فناوری‌های جدید را داشته باشند، موفق‌تر خواهند بود.

آرش آرمون از راه‌اندازی این سامانه در ایران در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: این سامانه که متکی به بلوتوث گوشی همراه است برای اولین بار در کشور اجرا خواهد شد.

این فعال صنعت بانکداری با تاکید بر لزوم تطبیق عملکرد صنایع مختلف با تکنولوژی‌های جدید گفت: نسل جدید شبکه پرداخت، بدون نیاز به کارت بانکی، کار خود را انجام خواهد داد.

وی اظهار داشت: از مزایای این سامانه‌ها، حذف رسیدهای کاغذی و صرفه‌جویی در کاغذ مصرفی دستگاه‌های کارتخوان است.

آرمون با تشریح جزئیات نظام جدید پرداخت موسوم به «بلوت» گفت: از طریق این سامانه که دارای ایمنی بسیار بالایی است بدون نیاز به کارت بانکی و رمز می‌توان با استفاده از گوشی موبایل، کار پرداخت را انجام داد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت تحلیلی خبری عصرایران ، تاریخ انتشار: 16 مرداد 1398 ، کدخبر: 683264 ، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین