پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۲۸۱
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
اخبار حاکی از این است که کشتی نفتکش آدریان دریا که به سمت ترکیه درحال حرکت بود، تغییر مسیر داده و اکنون به سمت کانال سوئز در حال حرکت است.

شعارسال: برخی از منابع خبری امروز خبر دادند که نفتکش ایرانی آدریان دریا ۱ به سمت کانال سوئز تغییر مسیر داده است.

این در حالی است که تا پیش از این و در آخرین خبرها ترکیه مقصد این نفتکش بیان شده بود اما دو شرکت ردیابی نفتکش‌ها، «رفینیتو» و «تانکر ترکرز» گزارش داده‌اند که این نفتکش ایرانی بار دیگر تغییر مسیر داده است و اکنون به سمت کانال سوئز در حال حرکت است که مقامات ایرانی تا کنون درباره این تغییر مقصد این نفتکش اظهارنظری نکرده است.

پیش از این نیز کشتی آدریان دریا به دنبال تنش‌های افزایش‌یافته میان واشنگتن و تهران و پس از آن که یونان اعلام کرد روابط خود را با آمریکا به خاطر کمک کردن به این کشتی به خطر نخواهد انداخت مقصد خود را به سمت ترکیه تغییر داده بود.

در واقع هنوز معلوم نیست که علت تغییر مسیر این کشتی پرماجرا چه بوده است .

داستان این ابر نفتکش حامی نفت ایران از جایی آغاز شد که بیش از یک ماه در جبل‌الطارق توقیف شده بود چند روز پیش این تنگه را ترک کرد و برخی رسانه‌ها مدعی شدند که آدریان دریان به سمت بندر کلاماتا در یونان حرکت کرده است.

نیروهای انگلیسی اوایل ژوئیه در جبل‌الطارق این نفتکش را که پیش از این گریس۱ نام داشت با این ادعا که مقصد آن، برخلاف تحریم‌های اتحادیه اروپا سوریه بوده، توقیف کردند.

دادگاه عالی منطقه جبل‌الطارق طی حکمی دستور رفع توقیف آدریان دریا را صادر و اعلام کرد که دیگر دلیلی برای نگه داشتن این نفتکش وجود ندارد اما مقامات آمریکایی تلاش کردند تا مانع از رفع توقیف آدریان دریا شوند و خواستار جلوگیری از حرکت آن شدند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزای فرانسه در پاسخ به سوالی درباره مقصد نفتکش آدریان دریا که نزدیک به دو ماه پیش توسط نیروهای انگلیس در جبل‌الطارق توقیف و هفته گذشته سرانجام آزاد شد، اظهار داشت: ما مقصد این کشتی را اعلام نمی‌کنیم چراکه آمریکا بیش از این دست به تخریب فعالیت‌های اقتصادی ما خواهد زد.

از همین رو به نظر میرسد شاید این تغییر مسیر ناگهانی و یا اخبار ضد و نقیض مسیر این کشتی به نوعی بازی برای گمراه کردن تعقیب کنندگان این کشتی باشد.

اما باید گفت درحالی نفتکش آدریان دریا هر روز مقصد جدیدی برای محموله دو میلیون بشکه ای خود اعلام می کند که بدون سبک کردن بار خود نمی تواند از کانال سوئز گذشته و به خلیج فارس برگردد.

زیرا بار این نفتکش بسیار سنگین است که سبب خواهد شد تا آدریان دریا نتواند از کانال سوئز عبور کرده و به خلیج فارس برگردد. در نتیجه به نظر می رسد پیش از رسیدن به خانه این نفتکش باید محموله خود را به نفتکش های دیگری منتقل کند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نفتی ها ،تاریخ انتشار: 4 شهریور1398،کدخبر:16417 ،www.naftiha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین