پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۶۳۱
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
جناب نماینده برای شهر ممسنی یک دستگاه «MRI» فراهم کرده است. دستش درد نکند. باری از دوش مردم برداشته است. احتمالا دیگر اهالی ممسنی برای گرفتن MRI، آواره این شهر و آن شهر نمی‌شوند. فقط نمی‌دانم چرا آقای نماینده«MRI کشان» راه انداخته بود؟

شعار سال:خدمات ارائه شده در سوئیس برای رفاه بیشتر مردم است نه اینکه نماینده‌ای در ماه‌های پایانی دوره خود برای رسیدن به رای دور بعد به فکر کار برای جامعه باشد.

 جناب نماینده برای شهر ممسنی یک دستگاه «MRI» فراهم کرده است. دستش درد نکند. باری از دوش مردم برداشته است.  احتمالا دیگر اهالی ممسنی برای گرفتن MRI، آواره این شهر و آن شهر نمی‌شوند. فقط نمی‌دانم چرا آقای نماینده«MRI کشان» راه انداخته بود؟

چرا بلندگوهایی که با ماشین حامل MRI همراه بودند، گوش فلک را کردند که یا ایها الناس این دستگاه را آقای نماینده آورده است! مگر نه اینکه وظیفه مسؤولین انجام کارهای روی زمین مانده مردم است؟ دیگر این همه بوق و کرنا کردن برای چیست؟

واقعا احتیاج بود برای خرید یک MRI، کارناوال راه بیندازیم که گویی عروس کشان داریم می‌کنیم؟

خیلی‌ها از خود می‌پرسند چرا ما مثل کشورهای پیشرفته مثلا سوییس نمی‎‌شویم و هنوز درگیر مشکلات کوچک و بزرگ هستیم؟

جواب این سوال را باید در همین رفتارها جستجو کرد.

مسؤولین کشور سوئیس یا کشورهای توسعه یافته برای کاری که انجام می‌دهند منت سر مردم نمی‌گذارند. در این کشورها خدمات ارائه شده به مردم برای رفاه بیشتر آنهاست نه اینکه نماینده‌ای در ماه‌های پایانی دوره خود برای رسیدن به رای دور بعد به فکر کار برای مردم باشد.

دلیل اینکه سوئیس نمی‌شویم خیلی سخت و پچیده نیست. در سوئیس شاهد این همه دادگاه فساد اقتصادی نیستیم. مسؤولین و مدیران کشور سوئیس می‌دانند که پولی که در اختیار آنهاست باید خرج مردم شود نه جیب خودشان. در آنجا مسؤولین به خاطر یک اشتباه زیر مجموعه خود که شاید چندان ارتباطی هم به آنها نداشته باشد  از سمت خود استعفا می‌دهند. آنها  به میزهای خود نچسبیده اند.

در سوئیس هر موسسه فرهنگی و اجتماعی که از بودجه‌های عمومی استفاده می‌کند باید پاسخگوی هزینه و کارکرد خود باشد. امکان ندارد یک نهاد بودجه بگیرد اما در مورد عملکرد خود توضیح ندهد. در ایران چه بسیار موسساتی هستند که بودجه می‌گیرند و نمی‌گویند در عرض یک سال با آن پول چه کردند.

 بله، سوئیس شدن سخت است. در سوئیس حدود 78 درصد مردم به یارانه 2500 دلاری «نه» گفتند.

متاسفانه ما فقط در کلام و سخن از کشورهای پیشرفته جهان جلو هستیم و گرنه وقتی پای عمل می‌رسد باید به حال خودمان گریه کنیم که کار به جایی رسیده است که باید شاهد کارناوال خرید MRI در ممسنی باشیم یا بخوانیم که نماینده‌ای برای کسب رای بیشتر به مردم ناهار و شام می‌دهد یا بازار خرید و فروش رای داغ است.

ما سوئیس می‌شویم به شرطی که هم مسؤولین ما در رفتار خود تغییر ایجاد کنند هم مردم!
تعداد بازدید : 6

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران،تاریخ انتشار:6شهریور 1398،کدخبر:686367،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین