پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۷۱۹
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
لعیا جنیدی در پاسخ به این پرسش که چرا در صورت نبود اختیارات لازم، آقای روحانی در زمان انتخابات وعده‌های بسیاری داده‌اند اظهار داشت: شما انتخابات بدون وعده در دنیا دارید؟ آن وقت دیگر انتخابات نمی شود! مگر می‌شود بگویی من در انتخابات شرکت می‌کنم اما کار خاصی نمی‌توانم انجام دهم!

شعارسال:لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس پیرامون درخواست رئیس جمهور برای افزایش اختیارات خود، ضمن اشاره به اینکه در دولت هم این بحث مطرح شده است،گفت: به طور کلی اطلاع دارید که همه روسای جمهور قبلی این مشکل را مطرح کردند پس این چیزی نیست که اختصاصی ایشان( روحانی) باشد.

وی خاطر نشان کرد: وقتی همه روسای جمهور گذشته این مطلب را می گویند به طور طبیعی و در یک قضاوت بی‌طرفانه بایستی فکر کنیم این گفته احتمالاً بهره ای از حقیقت دارد. من الان به عنوان معاون ایشان و در این مقام(معاونت حقوقی ریاست جمهوری) هم صحبت نمی‌کنم بلکه به عنوان یک کارشناس بی طرف صحبت می‌کنم.

جنیدی تاکید کرد: وقتی همیشه تمام روسای جمهور و قوه مجریه این گله‌مندی را دارند که من(رئیس جمهور) اگر می‌خواهم کاری انجام دهم اختیارات و صلاحیت‌های کافی ندارم نشانگر این است که این یک مشکل است و باید این مشکل را به نوعی علاج کرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه این موضع ربطی به جناح‌ بندی‌های سیاسی ندارد تصریح کرد:همه روسای جمهور این مشکل را مطرح کردند و خیلی به جناح دولت‌ها ربطی ندارد.

جنیدی در پاسخ به این پرسش که چرا در صورت نبود اختیارات لازم، آقای روحانی در زمان انتخابات وعده‌های بسیاری داده‌اند اظهار داشت: شما انتخابات بدون وعده در دنیا دارید؟ آن وقت دیگر انتخابات نمی شود! مگر می‌شود بگویی من در انتخابات شرکت می‌کنم اما کار خاصی نمی‌توانم انجام دهم.

وی بیان داشت: اگر بخواهیم انتخابات معنا داشته باشد باید به مردمی که به شما رای می‌دهند تعهد کنید که من این خواسته‌ها و مطالبات شما را پیگیری خواهم کرد. این یعنی خواسته ها شما را با همه وجودم، امکانات و صلاحیت‌ها پیگیری خواهم کرد. این چیزی است که در واقع (رئیس جمهور)می‌گویند.

جنیدی خاطر نشان کرد: طبیعی است که هر رئیس‌جمهوری که آمده می‌گوید که می‌خواهم اگر مردم مرا واجد صلاحیت بدانند و در این مَسند قرار گیرم خواست های مردم را پیگیری می‌کنم؛ اصلا هر رئیس جمهوری باید همین را بگوید، شما هم اگر بخواهی رئیس جمهور شوید باید این را بگویید.

وی بیان داشت: ایشان (روحانی) در شرایط فعلی، با توجه به تحریم‌های خیلی سنگین و اتفاقاتی که افتاده در مضیقه بیشتری است. این را باید به عنوان یک حقیقت اضافی در نظر گرفت به طور طبیعی برای اداره کشور در این شرایط سخت نیازمند این است که اختیاراتی به ایشان (روحانی) تفویض شود تا نسبت به آن چارچوب این وظیفه مدیریت قابل قبول را انجام دهد بنابراین به طور طبیعی درخواست کرده است شما هم در موقعیت ایشان بودید همین درخواست را می‌کردید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار19خرداد 98، کدخبر: 13980319000302، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین