پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۵۲۷
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
نزدیک به دو تن گوشت که با ارز دولتی خریداری شده از یک فروشگاه زنجیره ای معتبر در همدان جمع آوری شد و با اینکه دامپزشکی و دادستان بر این موضوع انگشت تایید زده اند؛ مسئولان فروشگاه از پاسخ گویی خودداری می‌کنند.

شعارسال :نزدیک به دو تن گوشت که با ارز دولتی خریداری شده از یک فروشگاه زنجیره ای معتبر در همدان جمع آوری شد و با اینکه دامپزشکی و دادستان بر این موضوع انگشت تایید زده اند؛ مسئولان فروشگاه از پاسخ گویی خودداری می‌کنند.

چند روز پیش بود که مسئله کشف صد لاشه گوشت تاریخ مصرف گذشته در فروشگاه رفاه همدان خبرساز شده و دادستان مهر تائید بر آن گذاشت.

این گوشت‌ها که به گفته رسولی، مدیرکل دامپزشکی استان همدان 8 ساعتی از پایان تاریخ‌ مصرفشان گذشته بود؛ قرار بود جمعه یکم شهریور توزیع شود که با بازرسی سرزده مأموران دامپزشکی کشف شد.

95 لاشه گوشت گوسفندی که وزن آن‌ها نزدیک به هزار و 700 کیلوگرم بود به‌وسیله دامپزشکی از فروشگاه رفاه جمع‌آوری و به آزمایشگاه منتقل شد.

دادستان هم با بیان اینکه اجازه تهدید سلامت غذایی مردم را به کسی نمی‌دهیم، تأکید کرد: پرونده گوشت‌های تاریخ‌مصرف گذشته فروشگاه رفاه در دست بررسی است.

واکنش فروشگاه رفاه به پیگیری تسنیم: اشتباه گرفته‌اید!

حال با گذشت چند روز از این ماجرا، خبرگزاری تسنیم به پیگیری موضوع پرداخته و برای یافتن پاسخ به سراغ مسئولان اصلی ماجرا رفته است.

ازآنجاکه سهراب وند، مدیر فروشگاه حضور نداشت و مسئول دفتر وی به ما گفت که دو سه روزی نمی‌آید به سراغ محمودی، مدیر امور بازرگانی فروشگاه رفاه همدان رفته‌ایم تا در مورد گوشت‌های تاریخ‌مصرف گذشته شفاف‌سازی کند.

وی که موضوع را نه رد کرد و نه تأیید، گفت: تا پیش از مشخص شدن نتیجه آزمایش نمی‌توانم چیزی بگویم و فردا تماس بگیرید تا پاسخ دهم، اما فردا هم پاسخی به ما نداد و گفت: اشتباه گرفته‌اید!

در تاریخ‌مصرف گذشته بودن گوشت‌ها جای تردید نیست

مدیرکل دامپزشکی استان همدان در واکنش به اظهارات مدیر امور بازرگانی فروشگاه رفاه گفت: در تاریخ‌مصرف گذشته بودن گوشت‌های جمع‌آوری‌شده از این فروشگاه جای هیچ شکی نیست.

محمود رضا رسولی افزود: آزمایش گوشت‌ها برای تعیین مقدار بار میکروبی آن‌هاست تا مشخص شود که امکان استفاده از آن‌ها در صنایع غذایی هست یا نه زیرا گوشت‌ها با ارز دولتی وارد کشور شده و بیت‌المال نباید تضییع شود.

وی بیان کرد: البته اولویت اصلی با بهداشت عمومی بوده و این موارد در صورتی مورداستفاده قرارمی گیرد که سلامت مردم به خطر نیفتد.

به گزارش تسنیم، رسانه‌ها نماینده مردمند و پاسخگویی به آن‌ها وظیفه مسئولان بخش خصوصی و دولتی است درحالی‌که مسئولان فروشگاه رفاه خلاف این مهم عمل کرده و به جای شفاف‌سازی از پاسخ دادن طفره می‌روند.

اینکه چرا یک شرکت معتبر که بارها و بارها از سلامت کامل محصولات خود سخن گفته، اقدام به توزیع هزار و 700 کیلو گوشت تاریخ مصرف گذشته کرده و جلوگیری از ضرر مالی را به حفظ سلامت مردم ترجیح داده؛ موضوعی است که امیدواریم مدیران این فروشگاه به آن پاسخ داده و به‌جای توجیه از مردم عذرخواهی کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار9 شهریور 98، کدخبر: 2086172،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین