پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۱۲۹
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: بیشترین پرونده های متشکله در نوروز مربوط به فارس، همدان و تهران بوده است.

شعار سال: سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در جمع خبرنگاران در مورد اجرای طرح نظارت نوروز ۹۸ سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در ۴۵ روز اجرای طرح تعداد پنج هزار و ۶۶۹ تیم گشت مشترک تشکیل و ۲۷ هزار و ۵۰۱ مورد بازرسی انجام شده است.
وی با اشاره به شناسایی نه هزار و ۷۴۱ واحد متخلف، اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۷۳۰ واحد در این گشت ها بدون تخلف بوده اند و هفت هزار و ۳۰ واحد نیز با توجه به مرتبه اول انجام تخلف و رویکرد پیشگیرانه طرح، تذکر برای اصلاح دریافت کردند.

رایگانی تصریح کرد: متخلفان در هشت هزار و ۲۸۴ پرونده به پرداخت ۱۳۹ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده اند.

سخنگوی سازمان تعزیرات افزود: بیشترین پرونده های متشکله به ترتیب مربوط به استان های فارس (۱۸۱۲ پرونده)، همدان (۷۷۶ پرونده)، تهران (۷۷۱ پرونده)، لرستان (۵۲۱ پرونده) و آذربایجان غربی (۴۴۵) بوده است.
وی افزود: پرونده های حوزه کالا و خدمات به ویژه با موضوع گرانفروشی و تقلب و پرونده های بهداشتی با محوریت بهداشت محیط و استفاده از مواد غذایی فاسد و غیرقابل استفاده و همچنین گوشت های آلوده بیشترین امار پرونده ها را به خود اختصاص داده است.
رایگانی گفت: پرونده اخفا و امتناع از عرضه پیاز در شیراز با ارزش یک میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریال ارزش تخلف و عرضه خارج از شبکه برنج به ارزش سه میلیارد و ۲۲۸ میلیون ریال در آذربایجان شرقی مهم ترین پرونده های در دست رسیدگی است که در طرح نوروز ۹۸ تشکیل شده است.

وی با انتقاد از افزایش چهار برابری نرخ بلیط هواپیما به استان های سیل زده گفت: انتظار از دفاتر هواپیمایی می رفت که مقصد سفرهای استان های سیل زده را کنترل کنند. اگر سقف قیمت مشخص باشد دست ما در رسیدگی به تخلفات این چنینی باز تر است.

وی در خصوص مهم ترین اقدامات در طرح نوروز ۹۸ گفت: در استانهمدان، معدوم سازی ۲۵۵ کیلوگرم ماهی و گوشت قرمز در تهران، نظارت بر عرضه بیش از ۲۰۰ تن مرغ به قیمت مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و معدوم سازی ۱۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی و گوشت فاسد در گشت های نظارتی رستوران ها را داشتیم.
وی ادامه‌داد: در استان البرز کشف کارگاه تولید تنباکو با خاک اره ام دی اف در کرج، پلمپ ۱۱ رستوران به دلیل تخلفات بهداشت، محکومیت ۲۷۰ میلیارد ریالی عاملان قاچاق ۸۵ هزار کارتن تنواع کالا و سیگار و توتون گزارش شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات در رابطه با استان قم گفت: برخورد با تخلف ۳۰ واحد اقامتی به دلیل گرانفروشی، عدم درج قیمت و نداشتن پروانه و در اصفهان، کشف و عرضه ۴۰۰ کیلوگرم گوشت وارداتی در شبکه توسط گشت تعزیرات گزارش شده است.

رایگانی از پلمپ پلمپ دو رستوران و اخطار به چهار رستوران به دلیل تخلفات بهداشتی در استان مرکزی خبر داد و گفت: همچنین در خراسان رضوی، کشف ۱۲ تن گوشت غیرقابل مصرف و کشف ۶۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ غیربهداشتی و معدوم سازی آنها و همچنین یک باب هتل و رستوران به دلیل مشکلات بهداشتی در محدوده حرم مطهر امام رضا (ع) پلمپ و مهر و موم شد.

وی افزود: در فارس، کشف و عرضه ۳۵۰ تن پیاز احتکار شده در یک سردخانه توسط گشت تعزیرات، کشف ۱۵ تن پیاز احتکار شده در انبار یک منزل شخصی را داشتیم. همچنین در همدان، محموله ۵۱۰ تنی ذرت دامی که با ارز دولتی وارد کشور شده و مالکش قصد داشت آن را به نرخ آزاد بفروشد، در نهاوند شناسایی شد.

رایگانی در پاسخ به این سوال که قیمت گوشت سقفی ندارد آیا تعزیرات نظارت نمی کند گفت: در رابطه با مرغ قیمت مصوب به ما اعلام شده است و نرخ خاصی در رابطه با گوشت به ما اعلام نشده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 17 فروردین 98، کد مطلب: 4582789: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین