پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۴۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
تیم‌های مشترک دادستانی تهران و دستگاه‌های اجرایی برای بازرسی از مراکز توزیع اقلام اساسی عصر امروز راهی بازار میوه و تره بار قزل قلعه شده و بازار گوشت و مرغ را به صورت سرزرده مورد بازدید قرار دادند.
شعارسال: بعدازظهر امروز تیم دادستانی تهران به سرپرستی ذبیح زاده معاون دادستان تهران به همراه جمعی از نمایندگان وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعزیرات حکومتی راهی بازار میوه و تره بار قزل قلعه شدند و بازار گوشت و مرغ را به صورت سرزده مورد بازدید قرار دادند.

اعضای این تیم ویژه که در راستای کارگروه مقابله با گرانفروشی تشکیل شده است، به بازدید از غرفه‌ها پرداختند که در یکی از غرفه‌ها معاون دادستان تهران خواست که میزان رعایت نرخ مصوب توسط واحد صنفی مذکور بررسی می‌شود.

در ادامه با گلایه یکی از مشتریان مشخص شد، این واحد صنفی مقداری گوشت ران گوسفند را پنهان کرده و به مشتریان می‌گفته که گوشت‌های مربوط به تنطیم بازار به اتمام رسیده و در زمانی که تیم دادستانی وارد بازار شده چندین گوشت ران گوسفند که مخصوص تنطیم بازار بوده را در ویترین قرار داده است.

متصدی واحد توزیع کننده مدعی شد که تعدادی از گوشت‌ها را برای مصرف خودمان کنار گذاشته بودیم؛ اما آن‌ها را هم به مشتری فروختیم.

نماینده دادستان در این خصوص گفت: اساسا ادعای ایشان غیرقابل دفاع و غیرقابل توجیه است مستلزم است که نظارت بیشتری در این زمینه انجام شود.

در ادامه یک واحد توزیع کننده دیگر مورد بررسی قرار گرفت که در مقابل آن صف طویلی از مشتریان قرار داشت و متصدی واحد مذکور ادعا می‌کرد که گوشتی برای توزیع ندارد و منتظر است تا بار جدیدی از گوشت‌های مخصوص تنظیم بازار برسد.

نماینده دادستان از متصدی این واحد توزیع گوشت خواست تا فاکتور ورودی و آخرین گزارش صندوق خود را ارائه کند.

شهروندان با دیدن نماینده دادستان از وضعیت توزیع گوشت تنظیم بازار گلایه کردند؛ به طوری که یکی از آن‌ها مدعی شد که بیش از سه ساعت در صف ایستاده است!

مقصد بعدی تیم دادستانی یکی از فروشگاه‌های بزرگ بود. در بازرسی‌های انجام شده مشخص شد که گوشت‌های ویژه تنظیم بازار بدون برچسب تنظیم بازار در یخچال‌ها قرار دارد.

نماینده دادستان در خصوص تخلف انجام گرفته در فروشگاه مذکور گفت: برچسب تنظیم بازار روی این گوشت‌ها قرار ندارد و در محلی عرضه می‌شود که مردم مطلع نمی‌شوند که این گوشت‌ها مربوط به ستاد تنظیم بازار است.

وی در ادامه از نماینده سازمان تعزیرات حکومتی خواست تا این موضوع را صورتجلسه کند؛ نماینده سازمان تعزیرات حکومتی نیز گفت: از نظر ما اخفاء و امتناع از عرضه کالا صورت گرفته است.

متصدی فروشگاه مدعی شد که یخچالی که در آن گوشت‌های تنظیم بازار قرار گرفته مشخصا مربوط به شرکت توزیع کننده بوده است، این ادعا در حالی مطرح شد که روی یخچال‌های دیگر فروشگاه برچسب تنظیم بازار قرار داشت.

در ادامه فروشگاه مذکور مبلغ دویست میلیون ریال در پی تخلفات صورت گرفته، جریمه شد.

معاون دادستان در حاشیه این بازدید در خصوص مهم‌ترین مشکلات توزیع گوشت‌های تنظیم بازار گفت: عدم نظارت و عدم توزیع عادلانه از مهم‌ترین مشکلات در این زمینه است و متولیان باید در این خصوص پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی صرفا جهت اینکه نظارت درست و توزیع عادلانه صورت نمی‌گیرد حضور پیدا کرده و قصد دخالت در کار دولت و قیمت گذاری را ندارید.

ذبیح زاده تصریح کرد: آنچه امروز خیلی ما و مردم را رنج می‌دهد عدم نظارت کافی است و از آنجاییکه نظارت کافی صورت نمی‌گیرد سبب ایجاد مشکل در توزیع عادلانه می‌شود.

نماینده دادستان خاطرنشان کرد: نگاه ما این است در بخش اول با تذکر با متخلفان اتمام حجت کنیم و در صورتی که توجه نکنند و تکرار این مسائل صورت گیرد حتما افراد خاطی به عنوان اخلال در نظام اقتصادی قابل تعقیب هستند.

به گزارش خبرگزاری میزان، عصر روز چهارشنبه (۱۳۹۷/۱۱/۳) سه تیم مشترک با حضور معاونان دادستان، نمایندگان سازمان تعزیرات و سایر دستگاه‌های مرتبط با گران‌فروشی از سه فروشگاه بزرگ توزیع کالا در شمال، غرب و جنوب تهران بازدید کردند که این بازدید‌ها در دو مورد منجر به جریمه مدیران مراکز عرضه کننده و فروش کالا‌های موجود (گوشت قرمز، مرغ، ماهی) در فروشگاه‌های شمال و غرب تهران شد و وضعیت توزیع گوشت قرمز در بازدید از فروشگاه واقع در جنوب تهران، نامناسب گزارش شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار: 7 بهمن 1397 ، کدخبر: 489105 ، www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
برای تنظیم بازار کاری جز جریمه کردن ندارن اخرشم ی مبلغی میگیرن و بی خیال میشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین