پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۸۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶
آمریکا اعلام کرد که برای همکاری نظامی با مسکو در سوریه باید نیروهای دولتی دمشق از شدت حملات خود بکاهند و رئیس‌جمهور این کشور نیز از مسند خود کناره‌گیری کند؛ مسئله‌ای که با مخالفت شدید روسیه همراه بود.

شعار سال: طرح عملیات مشترک آمریکا و روسیه که «جان کری» با خود به همراه داشت، راه به جایی نبرد.

این طرح زمینه را برای حمله به جبهه النصره و داعش با حملات هماهنگ شده فراهم می‌کرد، ولی از نظر میدانی نیروهای دولتی سوریه باید از شدت حملات خود می‌کاستند تا معارضان تحت حمایت واشنگتن بتوانند کنترل مناطقی را در دست گیرند که تحت اشغال النصره بوده است.

روزنامه «الاخبار» لبنان گزارش داد، این تنها شرط آمریکا نبود؛ چرا که واشنگتن شرط کرد که باید مسکو در موضع خود در قبال ریاست جمهوری سوریه تجدید نظر کرده و با کناره گیری بشار اسد از قدرت به عنوان پیش شرط آغاز تلاش مشترک علیه تروریسم موافقت کند.

مسکو اما اعلام کرد که موضعش نسبت به سوریه تغییر نمی‌کند و تغییر در ریاست جمهوری سوریه در گرو انتخاباتی است که ملت سوریه باید آن را برگزار کنند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، در صورتی که بشار اسد از قدرت کناره گیری کند، هیچ تضمینی وجود ندارد که سناریوی لیبی تکرار نشود.

در کنار شروط آمریکا، عربستان سعودی نیز پیشنهاد کرد که به روسیه در خاورمیانه سهم بیشتری داده خواهد شد که این کشور از اتحاد جماهیر شوروی نیز قدرتمندتر شود، البته مشروط بر اینکه با شرط آمریکا درباره بشار اسد موافقت کند.

لاوروف همچنین تأکید کرد که رهبران ترکیه در حال حاضر لزوم همکاری شفاف درباره سوریه را درک کرده اند و ترکیه باید درباره حمایت از تروریستها توضیح دهد. وی ابراز امیدواری کرد که ترکیه تدابیری را اتخاذ کند که از خاک خود برای حمایت تروریستها استفاده نکند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 2 مرداد 95 ، کد مطلب: 13950502000093: www.farsnews.com



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین