پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۸
«عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان در دیدار با دبیر کل سازمان ملل بار دیگر در اظهاراتی مداخله جویانه درباره امور دمشق، خواستار همکاری نظامی میان آمریکا و روسیه برای سوریه بدون «بشار اسد» رئیس جمهوری قانونی این کشور شده است.

شعار سال: خبرگزاری فرانسه نوشت: وزیر امور خارجه عربستان در دیدار با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد گفته است که ریاض از هر گونه همکاری نظامی میان مسکو و واشنگتن که منجر به تقویت عملیات انتقال قدرت سیاسی در سوریه بدون بشار شود، استقبال می کند.
وی که روز گذشته در مقر سازمان ملل با بان کی مون دیدار کرد، تصریح کرده است: هر گونه همکاری نظامی میان مسکو و واشنگتن باید منجر به تقویت عملیات انتقال قدرت سیاسی در سوریه بدون بشار اسد شود و از هر امری که به اجرای این عملیات کمک کند، استقبال می کنیم.
الجبیر که کشورش از حامیان سرسخت تروریسم در منطقه بوده و به مردم بی دفاع و مظلوم یمن نیز حمله کرده، مدعی شده است: ما خواستار همکاری آمریکایی - روسی برای مبارزه با تروریسم هستیم و مهم، سوق دادن به سوی عملیات سیاسی در سوریه است.
اظهارات مداخله جویانه این وزیر سعودی در حالی است که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در گفت وگو با شبکه خبری ان بی سی نیوز آمریکا اظهار داشت: مسکو هرگز با وی درباره عملیات انتقال سیاسی و برکناری از قدرت سخن نگفته است.
الجبیر در دیدار روز گذشته خود با بان کی مون، درباره اوضاع یمن نیز گفت وگو کرد.
استیون دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در این باره به خبرنگاران گفت: دبیر کل سازمان ملل راه حل سیاسی را تنها راه حل پایان دادن به بحران یمن می داند.
سوریه از مارس (اسفند) 2011 تاکنون با بحران ناشی از ورود تروریست های خارجی با حمایت های غرب و برخی کشورهای منطقه به این کشور مواجه است که در نتیجه آن صدها سوری کشته و زخمی و هزاران تن دیگر آواره شده اند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 25 تیر95 ، کد مطلب: 82149650: www.irna.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین