پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۸۷۶
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
سازمان ملل در گزارشی آمریکا، انگلیس و فرانسه را به دلیل ارائه اطلاعات و پشتیبانی‌های لجستیک از ائتلاف تحت امر عربستان در یمن، به دست داشتن غیرمستقیم در جنایات جنگی در این کشور و دولت سعودی را به بهره‌گیری از قحطی و گرسنه نگه داشتن غیرنظامیان به عنوان تاکتیک جنگی متهم کرد.

شعارسال: سازمان ملل در گزارشی آمریکا، انگلیس و فرانسه را به دلیل ارائه اطلاعات و پشتیبانی‌های لجستیک از ائتلاف تحت امر عربستان در یمن، به دست داشتن غیرمستقیم در جنایات جنگی در این کشور و دولت سعودی را به بهره‌گیری از قحطی و گرسنه نگه داشتن غیرنظامیان به عنوان تاکتیک جنگی متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بازرسان سازمان ملل فهرستی محرمانه از مظنونان احتمالی جرایم جنگی بین المللی تهیه کرده که از تازه‌ترین گزارش آنها درباره نقض‌های صورت گرفته در جریان این جنگ چهار ساله بین ائتلاف کشورهای عربی و حوثی‌های یمن به دست آمده است.

بازرسان ارتکاب جرایم بالقوه از سوی دو طرف را اعلام کردند در حالیکه به نقش کشورهای غربی به عنوان حامیان کشورهای عربی نیز اشاره کرده‌اند.

در این گزارش، ائتلاف ضد حوثی به رهبری عربستان و امارات به کشتار غیرنظامیان در حملات هوایی و قطحی عمدی در یمن متهم شده‌اند. همچنین یک گروه مستقل از سازمان ملل فهرستی محرمانه به میچل باچله، رئیس حقوق بشر سازمان ملل ارسال کرده و افرادی را در آن آورده که ممکن است مسئول ارتکاب جرایم بین المللی باشند. در این فهرست بیش از ۱۶۰ عامل اصلی در میان اعضای ارشد یمنی، سعودی و اماراتی دیده می‌شود.

در این گزارش همچنین آمده است: قانونی بودن انتقال سلاح از سوی فرانسه، انگلیس، آمریکا و سایر کشورها همچنان جای سوال دارد که البته موضوع اصلی در برخی روندهای دادگاهی داخلی است.

این گروه مستقل سازمان ملل همچنین اعلام کرد، اتهاماتی مطرح شده که در آن اماراتی ها و نیروهای مرتبط دست به شکنجه، تجاوز و کشتار اپوزیسیون سیاسی در بند در مراکز مخفیانه زدند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ،تاریخ انتشار: 12شهریور1398،کدخبر: 499331،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین