پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۳۰۹۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
پایتخت ایران در فصل برگ ریزان پاییز چهره دیدنی به خود می‌گیرد و نمی‌توان از دیدن زیبایی‌های آن چشم پوشی کرد.

شعارسال: آب و هوای تهران در این فصل خنک است ولی بعضی اوقات همراه با آلودگی است، جاهای دیدنی تهران در پاییز از رنگ و بوی خاصی برخوردار بوده و حالت رمانتیک و پاییزی به خود می‌گیرد.

از برگ ریزان درخت‌ها گرفته، تا هوای ملس متمایل به سرد و باران‌های ملایم و گاهی بادهای تند حس و حال خاصی به تهران می‌دهد. پاییز تهران پر از جذابیت‌های طبیعی و گردشگری که چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌دهد.

ما در این مطلب می‌خواهیم چند جای دیدنی تهران را برای شما معرفی کنیم که در فصل پاییز از رنگ و بوی خاصی برخوردارند.

پارک جمشیدیه

یکی از بهترین مکان‌های پاییزی در تهران پارک جمشیدیه است. این پارک که یکی از جاهای دیدنی تهران در پاییز است در ابتدا باغی شخصی متعلق به جمشید الدوله بود و بعدها بخش بزرگی از آن را با هدف احداث پارک، به شهرداری سپرد. گیاهان و درختان متنوعی اعم از بید مجنون، نارون، سرو، افرای سیاه، چنار، زبان گنجشک، اقاقیا و … در این پارک وجود دارند و این درختان در فصل پاییز زیبایی ویژه‌ای به فضای پارک می‌بخشند. همچنین باید بدانید که پارک جمشیدیه دارای پوشش جانوری خاصی با ۶۰ نوع پرنده می‌باشد.

پارک ملت

بوستان ملت به لحاظ جغرافیایی در شمال تهران واقع شده است. این بوستان، با وسعتی حدود ۳۴ هکتار جز بزرگترین بوستان‌های تهران به شمار می‌آید. طریقه ساخت این بوستان از پارک‌های کشور انگلستان برگرفته شده است. پارک ملت از دهه چهل تاکنون میزبان علاقمندان داخلی و خارجی می‌باشد. منطقه خوش آب‌وهوا و زمین پوشیده از برگ‌های طلایی این بوستان، از جذابیت‌های پارک ملت در فصل پاییز و البته فرصت و ایده‌های عکاسی جالبی را برای دوستداران طبیعت فراهم می‌آورد.

باغ موزه فردوس

باغ فردوس یکی از جاهای دیدنی تهران در پاییز است و از آثار تاریخی به‌جای‌مانده از دوره قاجار می‌باشد که در خیابان ولیعصر تهران واقع شده است. از نظر من باغ فردوس یکی از خارق‌العاده‌ترین مکان‌های پاییزی در تهران است که حتماً در این فصل باید از آن بازدید کنید. عمارت بزرگ واقع در این باغ دارای ۳ طبقه می‌باشد. گچبری‌ها و تزئینات خاص نقش بسته در این عمارت زیبایی این باغ موزه را چندین برابر کرده است. عمارت بزرگ باغ موزه فردوس که از سال ۱۳۸۱ به موزه سینمای ایران تبدیل شد در محیطی بسیار زیبا و رویایی قرار گرفته است.

روستای برگ جهان

برگ جهان روستایی زیبا و دیدنی در تهران. برگ جهان را در پاییز ببینید. روستایی زیبا نزدیک تهران که خوراک یک سفر یک روزه برای تعطیلات آخر هفته است.

تنفس هوای پاک و دیدن آسمان آبی غنیمتی است که شما می‌توانید طی مدت یک ساعت و در فاصله حدود ۵۰ کیلومتری هر کجای اطراف تهران به آن برسید. آب و هوای برگ جهان در بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در پاییز و زمستان سرد است.

البته درست است که هوای روستا در پاییز سرد است، اما دیدن این روستا را در پاییز به شما توصیه می‌کنیم. زیباترین مناظر ممکن را در پاییز برگ جهان می‌بینید نه تابستان و بهار. درختان روستا در این فصل ترکیبی از رنگ‌های گرم نارنجی و زرد و قرمز و قهوه‌ای می‌شوند و ناخودآگاه گرما را مهمان وجودتان می‌کنند. اما رودخانه برگ جهان، از ارتفاعات اطراف روستای برگ جهان سرچشمه می‌گیرد و پس از پیوستن به رودخانه رودبار به سد لتیان می‌ریزد.

در صورت علاقه به مشاهده جاهای دیدنی تهران و شهرهای دیگر ایران می‌توانید به آدرس seeiran.ir مراجعه نمائید.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:12شهریور1398 ، کدخبر: 4709661: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین