پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از کشف نقش برجسته ای با بیش از سه هزار سال قدمت در دل کوه های بین دو شهر ازگله و سرپل ذهاب خبر داد و گفت: پس از گزارش کشف این نقش برجسته که در دل صخره ای و کنار رودخانه ای قرار دارد، کارشناسان و باستان شناسان میراث فرهنگی استان به محل اعزام شدند و با بررسی های انجام شده مشخص شد این اثر ارزشمند متعلق به تمدن بین النهرین و فرمانروایان این منطقه است.

شعارسال: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از کشف نقش برجسته ای با بیش از سه هزار سال قدمت در دل کوه های بین دو شهر ازگله و سرپل ذهاب خبر داد.

امید قادری با اعلام این خبر اظهارکرد: طی روزهای گذشته نقش برجسته ای متعلق به بیش از سه هزار سال قبل توسط یکی از مردم محلی شهرستان سرپل ذهاب در کوه های این شهرستان کشف شد.

وی افزود: پس از گزارش کشف این نقش برجسته که در دل صخره ای و کنار رودخانه ای قرار دارد، کارشناسان و باستان شناسان میراث فرهنگی استان به محل اعزام شدند و با بررسی های انجام شده مشخص شد این اثر ارزشمند متعلق به تمدن بین النهرین و فرمانروایان این منطقه است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: این نقش برجسته اهمیت استراتژیک منطقه سرپل ذهاب و ازگله در دوران باستان را نشان می دهد که به عنوان مرزی ما بین فلات ایران و بین النهرین واقع بوده است.

وی افزود: اطلاعات بدست آمده از این نقش برجسته نشان می دهد که در آن زمان جنگ های بسیاری در این منطقه رخ داده و فرمانروایان آن برای نشان دادن قدرت مرزی خود این اثر ارزشمند را برجای گذاشته اند.

قادری اهمیت این نقش برجسته را به اندازه کتیبه آنوبانی نی دانست و گفت: درحال انجام مطالعات بیشتر و تکمیل پرونده این اثر برای ثبت ملی آن هستیم.

وی یادآورشد: امیدواریم با معرفی بیشتر این اثر در آینده، شهرستان سرپلذهاب و شهر ازگله را با چهره دیگری مطرح کنیم.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ،تاریخ انتشار: 13 شهریور1398،کدخبر: 98061307171،www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین