پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۳۳۱۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه گفت: شرکت های ترک‌ نسبت به دیگر شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران اشتیاق بیشتری دارند و سرمایه گذاران این کشور در دهه گذشته حضور وسیعی در استان‌های همجوار داشتند. رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه درباره اینکه آیا مانعی برای سرمایه‌گذاری ترک‌ها در ایران وجود دارد؟ گفت: ترک‌ها در دهه گذشته سرمایه‌گذاری نسبتا خوبی در ایران داشتند و ۱۰۰ شرکت بزرگ و متوسط در نقاط مختلف کشور به خصوص آذربایجان و ارس سرمایه گذاری کرده‌اند و بیشترین سرمایه‌گذاریِ آن‌ها در بخش صنایع و تولید بوده است.

شعار سال: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت به تازگی اعلام کرد که از سرمایه‌گذاری شرکت‌های ترک در ایران استقبال و از سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان، در ترکیه حمایت می کند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه درباره اینکه آیا مانعی برای سرمایه‌گذاری ترک‌ها در ایران وجود دارد؟ گفت: ترک‌ها در دهه گذشته سرمایه‌گذاری نسبتا خوبی در ایران داشتند و ۱۰۰ شرکت بزرگ و متوسط در نقاط مختلف کشور به خصوص آذربایجان و ارس سرمایه گذاری کرده‌اند و بیشترین سرمایه‌گذاریِ آن‌ها در بخش صنایع و تولید بوده است.

«رضا کامی» افزود: شرکت‌های ایرانی به ویژه در بخش‌های خدماتی و بازرگانی در ترکیه فعالیت دارند و حضور روبه افزایش دارند.

وی پیشتر نیز به ایرنا گفته بود که دولت ترکیه به شکل رسمی اعلام کرده همراهی با آمریکا در تحریم علیه ایران ندارد و جایگزین شدن انرژی نفت و گاز ایران با دیگر کشورها را نمی پذیرد و بنابراین می‌توان نسبت به ادامه تجارت دوجانبه دو کشور امیدوار بود.

تابستان امسال دولت ایران مصوبه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن هر فرد خارجی که در کشور ۲۵۰ هزار دلار سرمایه گذاری کند یا سپرده داشته باشد، به مدت پنج سال حق اقامت به وی داده می‌شود، اما بسیاری از فعالان اقتصادی معتقدند این طرح تا زمانی که بسترهای اقتصادی لازم مهیا نشود، برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی چندان کارایی نخواهد داشت.

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه با بیان اینکه امثال این طرح در ترکیه و با شرایط آسان‌تری اجرا می‌شود، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی منطقه بعید می‌دانم این طرح بتواند برای سرمایه‌گذار خارجی جذابیت ایجاد کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 22 شهریور 98، کد خبر: 83468544، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
0
من اگر بودم با کله سرمایه گذاری می کردم. فقط حیف که امنیت سزمایه گذاری در ایران کمه و موانع کسب و کار زیاده. از اون طرف بازارش جون میده برای پیشرفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین