پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۳۹۶
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۴
استاندار زنجان گفت: مالک شرکت روغن‌نباتی جهان به بخش اول تعهداتش عمل کرد.

شعارسال: فتح‌الله حقیقی از پرداخت حقوق یک ماه معوق کارگران شرکت روغن‌نباتی جهان خبر داد و اظهار کرد: بر اساس آنچه که مالک شرکت روغن‌نباتی جهان تعهد کرده، حقوق یک ماه معوق کارگران شرکت واریز شده و علاوه ‌بر آن مالک شرکت مدیر تام‌الاختیار جدیدی را برای این شرکت معرفی کرده است.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر اقدامات انجام‌شده توسط مالک، این فرد متعهد شده که تا پایان مهرماه، چهار ماه حقوق معوق باقی‌مانده را تسویه کند که در صورت تحقق این مهم، مقرر شد که دستگاه‌هایی از قبیل امور مالیاتی فرصتی را برای این شرکت و مالک آن در نظر بگیرند.

وی افزود: مقرر شده است که تا پایان آبان‌ماه، سه ماه دیگر از معوقات حقوق کارگران پرداخت شود و در قبال آن مدیریت استان در بحث مالیات و غیره برای آن احکامی را صادر نکند.

حقیقی از تشکیل کمیته رصد در راستای نظارت بر امور این کارخانه خبر داد و گفت: هم‌اکنون این کارخانه 2500 تن روغن خام دارد که اگر خط تولید راه‌اندازی نشود، این روغن فاسد شده و به درد تولید نخواهد خورد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، یادآور شد: اگر صاحب شرکت این مصوبات را اجرایی کند، مدیریت استان نیز او را کمک و همراهی خواهد کرد که چرخه تولید او بچرخد و مقدار فعالیت آن نیز بیشتر شود؛ اما اگر مالک از تعهدات خود سرباز بزند، این واحد تولیدی تعیین تکلیف خواهد شد که راه‌های قانونی خود را دارد. البته امیدواریم کار به آن جا نکشد، هرچند که منظورمان از تعیین تکلیف، تعطیلی این واحد نیست که در این صورت کار این واحد تولیدی با مدیریت جدیدی ادامه خواهد یافت.

سناریوی تعطیلی کارخانه روغن‌نباتی جهان و مشکلات عدیده این کارخانه از سال 1395 آغاز شده و در طول این سالیان، طبق گفته مسئولان پیگیری‌های متعددی انجام شده است؛ ولی ظاهرا این پیگیری‌ها عملیاتی نبود و مشکلات این شرکت و کارگران آن همچون سریالی با فصل‌های مختلف در طول این سال‌ها برای زنجانی‌ها ادامه یافت ولی حال اخبار امیدبخشی در رابطه با این شرکت به گوش می‌رسد.

شرکت روغن‌نباتی جهان در زنجان حدود ۵ سال است که به بخش خصوصی واگذار شد. قبل واگذاری این شرکت ۶۷۵ پرسنل و روزانه بالای ۴۰۰ تن تولید روغن‌نباتی داشت، ولی در طول این ۵ سال به علت مشکلات مدیریتی این شرکت به ۱۱۴ پرسنل و تولید کمتر از ۲۰ تن در روزانه رسید.

یکی از عوامل اصلی بروز مشکلات این شرکت عدم مدیریت است. در هنگام واگذاری قرار بود این شرکت فاز دوم را راه‌اندازی کند اما نه تنها این کار را عملی نشد، بلکه چندین مرتبه تعطیل و تولید متوقف شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 25شهریور1398 ، کدخبر: 986-6584-5: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین