پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۵۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
بعد از آنکه با حکم قانون بودجه، دولت باید ۱۵۰ میلیون یورو را از صندوق توسعه ملی به صداوسیما اختصاص دهد، با مصوبه هیات دولت یک درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها نیز برای مشارکت با این سازمان اختصاص پیدا خواهد کرد.

شعارسال: بعد از آنکه با حکم قانون بودجه، دولت باید ۱۵۰ میلیون یورو را از صندوق توسعه ملی به صداوسیما اختصاص دهد، با مصوبه هیات دولت یک درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها نیز برای مشارکت با این سازمان اختصاص پیدا خواهد کرد.

طبق بند «چ» ماده (۳۷) قانون برنامه ششم توسعه،‌ دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری موظفند یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را در قالب قرارداد با سازمان صدا و سیما، صرف تولید برنامه‌های مرتبط با اهداف، وظایف و مأموریت‌های خود جهت فرهنگ‌سازی، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی کنند.

بر این اساس در جلسه اخیر هیات وزیران آئین‌نامه اجرایی این قانون به تصویب رسیده و قرار شد که به منظور هماهنگی و تعیین سازوکار اجرایی و نظارت بر اجرای آیین‌نامه، کارگروهی تشکیل شده و آن را مورد بررسی قرار دهد.

اما این‌که با این حکم قانونی تا چه حد منابع در اختیار سازمان صداوسیما قرار می‌گیرد، اگر تمامی دستگاه‌ها به این تکلیف قانونی عمل کرده و یک درصد اعتبارات هزینه‌ای را در اختیار قرار دهند احتمالا بر اساس رقم تعیین شده در اعتبارات حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان بابت اجرای قانون هزینه خواهد شد. این در حالی است که در بودجه سال جاری حدود ۳۵۰ هزار میلیارد تومان بابت اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده که البته در ادامه با توجه به شرایط تحقق منابع تا حدودی این اعتبارات کاهش یافته است. اگر اعتبارات هزینه‌ای سال جاری را حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در نظر بگیریم، منابعی که باید برای قرارداد با صداوسیما اختصاص پیدا کند به حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

در بودجه سال جاری اعتبارات دیگری نیز برای حمایت از صداوسیما در نظر گرفته شده بود که می‌توان در این رابطه به منابع ۱۵۰ میلیون یورویی از حساب صندوق توسعه ملی اشاره کرد.

طبق تبصره (۴) قانون بودجه ۱۳۹۸ مجوز برداشت بخشی از منابع صندوق توسعه ملی برای اختصاص به چند بخش مختلف برای دولت صادر شده است که در این بین سازمان صدا و سیما یکی از سهم‌برندگان از منابع ارزی صندوق توسعه ملی است. بر این اساس برای سال جاری حدود ۱۵۰ میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی قرار بود در قالب تسهیلات به صدا و سیما اختصاص پیدا کند.

این برداشت از صندوق توسعه ملی نیز به بهانه تکلیف قانون برنامه ششم توسعه انجام می‌شود؛ طبق ماده (۹۳) قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف است از ابتدای اجرای قانون برنامه در قالب بودجه سنواتی، سهم خود در تأمین بودجه سازمان صدا و سیما را حداقل به میزان ۰.۷ درصد بودجه عمومی دولت لحاظ و تخصیص دهد. افزایش اعتبار سازمان نسبت به سال پایه از محل این ماده جهت پوشش ۱۰۰ درصدی استان‌ها، توسعه کمی و کیفی برنامه‌های تولیدی (ملی، استانی و برون مرزی) پویانمایی (انیمیشن)، مستند و فیلم‌ها و سریال‌های فاخر و توسعه فنی هزینه می‌شود و هرگونه افزایش حقوق و مزایا جز به تناسب سایر بخش‌های کشور که در بودجه سنواتی مشخص می‌شود، ممنوع است.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ،تاریخ انتشار: 26 شهریور1398،کدخبر:1300352 ،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
0
0
صدا و سیما فقط پول مملکت رو می خوره ولی در زمان کار بی کیفیت ترین کار مممکن رو ارائه میده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین