پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۳۵۳۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده، احتمال برگشت خوردن چک افزایش یافته است.
شعارسال: سهم چک‌های برگشتی در کشور چقدر است؟ در مرداد ماه امسال هفت میلیون و ۲۷۷ هزار فقره چک به ارزش ۸۶.۵ هزار میلیارد تومان مورد مبادله قرار گرفته که در مقایسه با مرداد ماه سال گذشته از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۴۰.۶ درصد و ۳۵ درصد کاهش یافته است.

همچنین تعداد چک‌های مبادله شده در مرداد ماه امسال در مقایسه با ماه قبل ۶.۱ درصد کاهش داشته است.

طی دوره مذکور بیش از ۳۳ درصد از کل چک‌های مبادله شده در کشور مربوط به استان تهران بوده، به طوری که در مرداد ماه امسال حدود ۲.۵ میلیون فقره چک به ارزش ۴۴.۸ هزار میلیارد تومان در این استان مورد مبادله قرار گرفته و از این میزان ۴.۸ هزار میلیارد تومان آن برگشت خورده است.

در مرداد ماه امسال در کل کشور بیش از ۹۱ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۸۷ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای وصول و مابقی برگشت داده شده است.

بررسی آمار چک‌ها نشان می‌دهد سهم چک‌های برگشتی از کل چک‌های مبادله‌ای روند افزایشی داشته است.

در اردیبهشت ماه سال جاری از ۷.۲ میلیون فقره چک مبادله شده بیش از ۹ درصد آن برگشت خورده بود؛ این روند طی ماه‌های بعدی افزایش یافت، به طوری که در مرداد ماه امسال به ۹.۵ درصد رسیده است.

همچنین میزان مبلغ چک‌های برگشتی نیز طی ماه‌های اخیر افزایش داشته است.

در اردیبهشت ماه امسال از ۹۹ هزار میلیارد تومان تومان مبلغ مورد مبادله از طریق چک، ۹.۳ درصد آن برگشت داده شده که این میزان در مرداد ماه امسال به ۱۲.۵ درصد رسیده است.

نسبت مبلغ چک‌های برگشت خورده به کل مبلغ چک‌های مبادله شده در مرداد ماه نشان می‌دهد از ۸۶ هزار میلیارد تومان چک مبادله شده، بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برگشت داده شده است.

همچنین آمارها نشان می‌دهد بیشترین سهم چک‌های برگشتی بـه نسبت کل چک‌های مبادله‌ای مربوط به استان کرمانشاه بوده، به طوری که در مرداد ماه امسال ۱۴٫۵ درصد چک‌های مبادله شده در این استان برگشت داده شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد۲۴، تاریخ انتشار: 4 مهر 1398 ، کدخبر: 149541 ، www.eghtesaad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
0
چک های برگشتی بسیار کم شده خداروشکر و به نظر سیستم صیاد جواب داده از این نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین