پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۵۱۷۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
در آبان امسال سهم تعداد چک‌های برگشتی از کل چک‌های مبادله‌ای نسبت به ماه قبل افزایش یافته و از ۸.۴ درصد به بیش از ۹ درصد رسیده است. احتمال برگشت چک در استان گیلان از دیگر استان‌ها است.

شعار سال:در آبان امسال سهم تعداد چک‌های برگشتی از کل چک‌های مبادله‌ای نسبت به ماه قبل افزایش یافته و از ۸.۴ درصد به بیش از ۹ درصد رسیده است. احتمال برگشت چک در استان گیلان از دیگر استان‌ها است.

آمارها نشان می دهد احتمال برگشت خوردن چک افزایش یافته است. در آبان ماه امسال هفت میلیون و ۶۰۷ هزار فقره چک به ارزش ۸۳.۶ هزار میلیارد تومان مورد مبادله قرار گرفته که در مقایسه با ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۳.۶ درصد افزایش و یک درصد کاهش یافته است. به این معنا که کل تراکنش‌های انجام شده با چک در آبان ماه سال جاری نسبت به مهر ماه حدود ۳.۶ درصد افزایش یافته است.

طی دوره مذکور بیش از ۳۲ درصد از کل چک‌های مبادله شده در کشور مربوط به استان تهران بوده، به طوری که در آبان ماه امسال حدود ۲.۵ میلیون فقره چک به ارزش ۴۳.۲ هزار میلیارد تومان در این استان مورد مبادله قرار گرفته و از این میزان ۴.۶ هزار میلیارد تومان آن برگشت خورده است.

در آبان ماه امسال در کل کشور بیش از ۹۰ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۸۸ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای وصول و مابقی برگشت داده شده است.

نسبت مبلغ چک‌های برگشت خورده به کل مبلغ چک‌های مبادله شده در آذر ماه نشان می‌دهد از ۸۳ هزار میلیارد تومان چک مبادله شده، بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برگشت داده شده که نسبت به ماه قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

به لحاظ نسبت چک‌های برگشتی استان گیلان کمترین نسبت چک برگشتی به کل چک‌های مبادله‌ای را داشته است. نسبت چک‌های برگشتی در این استان تنها ۶.۵ درصد بوده است، به این معنا که در این استان از هر ۱۰۰ چک مبادله‌ای تنها هفت فقره برگشت خورده است. از سوی دیگر، استان کهگیلویه و بویر احمد با نسبت حدود ۱۷.۵ درصد بیشترین نسبت چک‌های برگشتی را داشته است؛ به این معنا که در این استان از هر ۱۰۰ چک حدودا ۱۷ فقره برگشت خورده است.

بررسی آمار چک‌ها طی نشان می‌دهد سهم تعداد چک‌های برگشتی از کل چک‌های مبادله‌ای نسبت به ماه قبل افزایش یافته و از ۸.۴ درصد به بیش از ۹ درصد رسیده است.

برگشت ۱۰ هزار میلیارد تومان چک آن هم طی یک ماه!

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اقتصاد24،تاریخ انتشار:3دی1398،کد خبر:188313،eghtesaad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
0
پس این قانون چک های جدید چی شد؟ اینم اجرایی نشده یعنی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین