پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۴۹
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
معاون سیاسی وزارت کشور گفت: با جهت گیری مثبت دولت در مهار سه مشکل تورم، بیکاری و رشد منفی اقتصادی کشور، دولت تدبیر و امید اکنون به دنبال خروج از رکود اقتصادی است.

شعار سال: محمدحسین مقیمی در شورای فرمانداران آذربایجان شرقی در تبریز اظهار کرد: دولت یازدهم با تورم 43 درصد، بیکاری 13 درصد و رشد منفی اقتصادی 6.8 درصد، دولت را تحویل گرفت.

وی با بیان اینکه از نظر اقتصادی کشور در وضعیت مطلوبی قرار نداشت، ادامه داد: در دولت یازدهم توانستیم با تدابیر اتخاذ شده تورم را به زیر 10 درصد، بیکاری به 11 درصد و رشد اقتصادی را به یک درصد برسانیم که نشان می‌دهد جهت‌گیری دولت درست است. تیم اقتصادی دولت بهترین برنامه ریزی را انجام داده و از منابع در اختیار حداکثر استفاده را کرده است.

معاون سیاسی وزارت کشور عنوان کرد: دولت یازدهم تمام تلاش خود را به کار گرفته تا ارزش پول ملی خود را حفظ کند و مردم نیز از سیاست‌های اقتصادی دولت تدبیر و امید پشتیبانی می‌کنند.

وی افزود: کار عبور از رکود شروع شده و در صورت انجام مناسب تمامی تصمیمات گرفته شده در این خصوص به خوبی از رکود موجود نیز سالم عبور خواهیم کرد.

مقیمی با اشاره به اهتمام دولت برای راه اندازی چرخه‌های اقتصادی واحدهای تولیدی با ارائه تسهیلات، گفت: باید بسیار دقت شود تا تسهیلات دریافتی برای راه اندازی واحدهای تولیدی هزینه شود و این پول‌ها به خارج از کشور و یا ساخت و ساز و خرید خودروهای لوکس هزینه نشود.

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی تاکید کرد باید با این منابع محدود کارهای بزرگ انجام شود و فرمانداران موظفند با نظارت دقیق مراقب کنند تا تسهیلات دریافتی به جای دیگر انتقال نیابد.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه با اشاره به وضعیت کشور از نظر امنیتی گفت: مباحث امنیتی یکی از وظایف استانداران، فرمانداران و بخشداران است که با وجود مشکلات و نا امنی‌ها در کشورهای همسایه و منطقه و حتی سایر نقاط جهان شاهد امنیت بسیار خوب در کشور هستیم.

مقیمی اظهار کرد: تلاش‌های بسیار زیادی برای نا امن کردن ایران از سوی دشمنان انجام می‌شود که با هوشیاری نیروهای نظامی و امنیتی توانسته‌ایم با مهار و کنترل تحرکات مختلف، آنان را در انجام اقداماتشان در داخل کشور ناکام بگذاریم.

مقیمی گفت: برای پایداری این امنیت حضور، پشتیبانی و در صحنه بودن مردم به عنوان بزرگترین سرمایه‌های اجتماعی بسیار مهم است و وزارت کشور مسئولیت سنگینی در ارتباط با حضور مردم در همه صحنه‌ها دارد و بایستی دقت کنیم که عملکرد ما در دولت و ادارات بخصوص در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها حفظ این سرمایه اجتماعی باشد.

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به توقعات و خواسته‌های مردم از دولت گفت: بسیاری از این خواسته‌ها در زمان انتخابات از سوی آقای روحانی مطرح شده که از جمله آنها رعایت حقوق شهروندی بوده است.

وی اضافه کرد: رئیس جمهوری به این مهم توجه وی‍‍ژه داشته و به دنبال این هستیم که مردم از حقوق قانونی و امنیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خود در جامعه بهره مند شوند.

مقیمی بیان کرد: رعایت حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع و برخورد سالم و پاسخگو بودن کارمندان دولت به مردم به عنوان یکی از ضروریات دستگاه‌های دولتی باید رعایت شود.

وی افزود: در فرمانداری‌ها باید محلی برای ارائه و طرح مشکلات در این زمینه ایجاد شود تا حقوقی ضایع نشده و به کرامت انسانی نیز لطمه‌ای وارد نشود.

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به مشکلات موجود در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز گفت: دولت می‌تواند زمینه ساز مسایل فرهنگی باشد و با هماهنگ کردن همه دستگاه‌ها متولی امور فرهنگی اقدامات موثری انجام دهد.

مقیمی با اشاره به وضعیت کشور از نظر مسائل اجتماعی گفت: 2 سال کار مطالعاتی سخت توسط وزرات کشور با بهره‌مندی از اساتید دانشگاه‌ها و صاحب‌نظران این حوزه صورت گرفته و با ارایه نتایج آن به رهبر معظم انقلاب مقرر شده هر 6 ماه یک بار گزارش‌ها و اقدامات موثر به مقام معظم رهبری تقدیم شود که در آبان ماه سال جاری سومین گزارش دولت ارائه خواهد شد.

معاون سیاسی وزارت کشور اظهار کرد: آذربایجان شرقی در حوزه مبارزه با مواد مخدر و معتادان متجاهر اقدامات بسیار خوبی انجام داده که الگوی عملیاتی برای دیگر استان‌های کشور است.

معاون سیاسی وزارت کشور با تاکید بر اینکه در دنیای امروز تبلیغات و روابط عمومی و ایجاد ارتباط حرف نخست را می‌زند، گفت: ضروری است اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم در جامعه بازتاب داده شود تا امید و پشتیبانی مردم افزایش یابد.

وی ادامه داد: گروهی که دولت در دست آن‌ها نیست ولی دل در گرو آبادانی کشور دارند طبیعی است که نقدهایی داشته باشند و ما پذیرای نقدهای منصفانه هستیم ولی برخی بحث ها به تخریب تبدیل می‌شود.

مقیمی تاکید کرد: اگر در مقابل تخریب‌های صورت گرفته مثل آنها برخورد شود به نفع کشور نیست و دولت یازدهم روش تخریبی را قبول ندارد و با ارائه عملکرد و آنچه که انجام شده در مقابل شبهات می‌ایستد.

وی تصریح کرد: صداقت شرط اصلی و اولیه دولت یازدهم با مردم است و مردم حقشان است که بدانند این دولت چه اقداماتی انجام داده است.

معاون سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه سایت‌های منتقد عملکردهای مثبت دولت را مندرج نمی‌کنند، ادامه داد: مردم حقشان است که بدانند کاهش تورم و بیکاری، تبدیل رشد اقتصادی منفی به مثبت از اقدامات بسیار مهم دولت یازدهم است و توانسته کشور را از وضعیت بحرانی اقتصادی خارج کند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: رای مردم به عنوان حق‌الناس باید حفاظت شود که بی‌طرفی مجریان انتخاباتی و عمل به قانون وظیفه اصلی ماست.

وی با بیان اینکه دولت مصمم به رعایت حقوق شهروندی است، افزود: در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری دیدیم که فضای انتخاباتی به گونه‌ای بود که همه توانستند در انتخابات شرکت کرده و همه داوطلبان و طرفداران آنها توانستند سخنرانی کنند.

اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري آنا، تاریخ انتشار: 6 مرداد 1395، کد مطلب: 126862با:www. ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین