پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۹۳
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: باید در چارچوب اقتصاد مقاومتی و ایجاد رونق اقتصادی حرکت کنیم و دولت مصمم است این مهم را انجام دهد.

شعارسال: سید عباس عراقچی در جشنی که به‌مناسبت پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 در پارک ملت سرخه برگزار شد، اظهار داشت: قدرت و اقتدار داخلی مردم ایران سبب شد تا قدرت‌های بزرگ دنیا پای میز مذاکره آمده و دستاوردهای بزرگی نصیب ملت ایران شود.

وی افزود: اگر دشمنان امید داشتند که با ادامه تحریم‌ها ملت ایران کوتاه می‌آید دلیلی نداشت تا مذاکره را با ایران انجام دهند و اولین عامل پیروزی ما در مذاکره مقاومت و ایستادگی ملت ایران بود.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه از توانایی دفاعی کشورمان به‌عنوان دومین عامل پیروزی ملت در مذاکرات نام برد و افزود: توانایی دفاعی و قدرت رزمندگان کشورمان عامل اقتدار کشور و آمدن قدرت‌های بزرگ دنیا پای میز مذاکره شد.

عراقچی گفت: مذاکرات هسته‌ای سبب شد تا شعار چندین ساله ملت بزرگ ایران مبنی بر اینکه انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست تثبیت شود و کسانی که روزی با منطق زور می‌گفتند که ایران حق استفاده از انرژی هسته‌ای را ندارد امروز حق ملت بزرگ ایران را به رسمیت بشناسند.

وی با اشاره به اتحاد قدرت‌های بزرگ جهانی برای فشار به ملت بزرگ ایران خاطرنشان کرد: تنها جایی که همه قدرت‌های بزرگ دنیا در مقابل جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر متحد شده‌اند همین مذاکرات هسته‌ای بود اما امروز با رهبری‌های هوشمندانه، داهیانه و قدرتمندانه مقام معظم رهبری شاهد پیروزی ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای هستیم.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه از توانایی علمی و دانشمندان هسته‌ای کشورمان به‌عنوان سومین عاملی نام برد که دشمنان کشورمان را پای میز مذاکره آورد، خاطرنشان کرد: کنار این 3 مؤلفه قدرت توانایی‌های دیپلماسی کشورمان عامل به نتیجه رسیدن مذاکرات شد.

عراقچی با ابراز اینکه تیم‌های مذاکرات قدرت‌های بزرگ جهانی در مذاکرات هسته‌ای به بیش از 100 نفر می‌رسید، اظهار داشت: اما فرزندان انقلاب اسلامی توانستند در مقابل ماهرترین و قویترین دیپلمات‌های قدرتهای جهانی حقوق ملت ایران را تثبیت کنند.

وی راجع به تأثیر مدیریت و هدایت‌های مقام معظم رهبری در انجام مذاکرات بیان کرد: رهبری هوشمندانه، داهیانه و بسیار قدرتمندانه مقام معظم رهبری تمام توان کشور را هدایت کرد تا دشمن از تهدید ملت بزرگ ایران دست برداشته و پای میز مذاکره بیاید.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه افزود: مذاکره‌کنندگان در کشورمان در تمام مدت مذاکرات تسلط و رهبری حکیمانه ایشان (امام خامنه‌ای) را حس و همواره در چارچوب خطوط قرمز و رهنمودهای ایشان حرکت می‌کرد و مذاکرات را به سرانجام رساند.

*بازگشت به شرایط قبل از تحریم‌ها زمان‌بر است

عضو ارشد تیم‌ مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با با توجه به شرایط به وجود آمده برای کشور پس از توافقنامه برجام خاطرنشان کرد: امروز و با گذشت حدود 5 ماه از توافقنامه برجام می‌بینیم که این توافقنامه به‌مرور در حال اجرا بوده و وضعیت اقتصادی کشور در حال ثبات و آرامش است.

عراقچی با اعلام اینکه رفع فوری اثرات تحریم در زندگی مردم مقداری زمان می‌‌برد تا خود را نشان دهد، اضافه کرد: ملت ایران سالها تحت شدیدترین تحریم‌ها بوده و در شرایطی قرار داشتیم که رکود بر کشور حاکم بوده و تورم بالا بوده و اقتصاد کشور ثبات نداشت و ارتباط بانک‌های کشورمان با بانک‌های جهانی قطع بود.

وی با ابراز "در شرایط تحریم جنگ اقتصادی بسیار سنگینی علیه کشورمان وجود داشت"، تصریح کرد: بدون شک بازسازی آثار تخریبی این جنگ اقتصادی زمان می‌برد.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با مقایسه شرایط تحریم‌ها با زمان دفاع مقدس خاطرنشان کرد: پس از دفاع مقدس نیز بازسازی کشور مدتی زمان برده و در برخی موارد نیز همچنان ادامه دارد و اگر تصور کنیم تحریم‌ها که کشورمان را به‌مدت 12 سال در معرض آسیب‌های مختلف اقتصادی قرار داد و به‌صورت دفعی رفع می‌شود؛ باید بدانیم رفع خرابی‌ها، ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی، شکوفایی اقتصاد و بازگشت به شرایط قبلی مدتی زمان می‌‌برد و کسی انتظار ندارد که وضعیت دفعتاً به شرایط قبلی بازگردد.

عراقچی با اظهار اینکه دولت روحانی به‌دنبال بازسازی خرابی‌های ناشی از تحریم‌ها و اثرات آن بر اقتصاد کشور است، اضافه کرد: امروز فروش نفت کشور 2 برابر شده، بانک‌های ما به شبکه بانکی بین‌المللی به‌مرور در حال اتصال هستند و پروژه‌های سنگین اقتصادی با کشورهای دیگر جهان در حال تفاهم است.

وی افزود: امروز در حال تفاهم و رسیدن به مراحل قرارداد اقتصادی با دیگر کشورها هستیم و همه باید به کمک تولید، ایجاد رونق اقتصادی، کاهش رکود و شکوفایی اقتصادی بیاییم.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: باید در چارچوب اقتصاد مقاومتی و ایجاد رونق اقتصادی حرکت کنیم و دولت مصمم است این مهم را انجام دهد.

عراقچی خاطرنشان کرد: هنوز برخی‌ها به‌دنبال این هستند تا شرایط کشور به حالت قبل از مذاکرات بازگردد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20خرداد1395، کدخبر: 1100831: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین