پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۷۴۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵
جانباز گفت: در طرح "یارانه آب" پیشنهاد کرده بودیم که در نقاطی از کشور که هزینه تأمین آب بالاست، مثل نوار جنوبی کشور، هزینه تمام شده تأمین آب را از مردم بر روی قبوض درج و اخذ کنیم و دولت مابه‌التفاوت جبرانی این هزینه را در قالب یارانه آب به مردم بدهد.

شعارسال:  جانباز گفت: در طرح "یارانه آب" پیشنهاد کرده بودیم که در نقاطی از کشور که هزینه تأمین آب بالاست، مثل نوار جنوبی کشور، هزینه تمام شده تأمین آب را از مردم بر روی قبوض درج و اخذ کنیم و دولت مابه‌التفاوت جبرانی این هزینه را در قالب یارانه آب به مردم بدهد.

حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در مراسم اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران اظهار داشت: طی هفته‌های آینده بخش زیادی از مطالبات گذشته را در قالب اوراق یا اسناد خزانه یک ساله پرداخت خواهیم کرد.

وی افزود: تلاش ما طی این سال‌ها در برگزاری نمایشگاه‌ها این بوده که بخش خصوصی بتواند توانمندی‌های خود را به بخش دولتی عرضه کند و اکنون مهمترین آثارش این است که اعتماد به نفس در مجموعه دست‌اندرکاران از جمله جامعه مهندسان مشاور، پیمانکاران و سازندگان به وجود آمده است.

مدیرعامل آبفای کشور ادامه داد: در حال حاضر در بخش آب، بیش از 97 درصد تجهیزات مورد نیاز طرح‌های عمرانی در داخل کشور ساخته می‌شود، هر چند در زمینه کیفیت هم دارای مشکلاتی هستیم اما بر اثر تحریم‌های دوره قبل و کنونی با کوچکترین مشکلی مواجه نشده‌ایم.

جانباز با بیان اینکه در زمینه تولید داخل در اقلام بسیاری می‌توان به بخش خصوصی اعتماد کرد، گفت: می‌بایست به هم اعتماد کرده و در بخش‌هایی از صنعت که امکان آن فراهم است از تولیدات داخلی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه از سه سال گذشته به دنبال تشکیل انجمن‌های صنفی متخصص هستیم، گفت: اعضای این انجمن‌ها می‌توانند طبق تایید صلاحیت خودشان، لیستی تهیه کرده تا ما اسناد مناقصه و مزایده را بین خودشان به مرحله اجرا بگذاریم.

مدیرعامل آبفا با بیان اینکه کشور به حدود 3500 کیلومتر طرح‌های انتقال و خطوط آبرسانی نیاز دارد، افزود: راهکار این مسئله در اختیار بخش خصوصی است و بر همین اساس از شرکت‌های خصوصی و صنف لوله سازهای فلزی (فولادی و چدنی) می‌خواهیم که وارد کار شده و صندوق پروژه تشکیل دهند تا از این اعتبار در کشور بتوانیم بهره‌گیری کنیم.

جانباز از ارائه طرح "یارانه آب" به دولت خبر داد و گفت: دراین طرح، پیشنهاد کرده بودیم که در نقاطی از کشور که هزینه تأمین آب بالاست، مثل نوار جنوبی کشور، هزینه تمام شده تأمین آب را از مردم بر روی قبوض درج و اخذ کنیم و دولت مابه‌التفاوت جبرانی این هزینه را در قالب یارانه آب یا یارانه انرژی به مردم بدهد که این طرح رد شده و اجرایی نشد.

وی افزود: به علت ناکارآمدی اقتصاد آب و پایین بودن تعرفه آن، در تأمین هزینه های طرح‌های مهم آب و فاضلاب کشور مشکل داریم که تشکیل صندوق پروژه از سوی فعالان بخش خصوصی می تواند راهکار موثری برای تأمین مالی پروژه ها و اجرای طرح های مهم این صنعت باشد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ،تاریخ انتشار: 11 مهر1398،کدخبر:2110687 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین