پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۰۸۱۳۳
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: یارانه پنهان از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان دهه ۷۰ به ۹۰۰ هزار میلیارد تومان کنونی رسیده و افراد ثروتمند حدود ۸ تا ۱۰ برابر قشر آسیب پذیر از این یارانه استفاده می کنند.

شعارسال: رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: یارانه پنهان از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان دهه ۷۰ به ۹۰۰ هزار میلیارد تومان کنونی رسیده و افراد ثروتمند حدود ۸ تا ۱۰ برابر قشر آسیب پذیر از این یارانه استفاده می کنند.

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پرداخت یارانه پنهان در کشور، گفت: یارانه ای که در حال حاضر در کشور توزیع می شود حدود 900 هزار میلیارد تومان است که این رقم روی برخی کالاها قرار می گیرد که سهم مصرف کنندگان ثروتمند این اجناس نسبت به دهک های پایین جامعه در مصرف این کالاها بیشتر است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: مصرف مستقیم بنزین یکی از موارد پرداخت یارانه پنهان است و نشان می دهد که ثروتمندان بیشتر از این یارانه استفاده می کنند.

ثروتمندان یارانه آب و برق بیشتری می گیرند

وی با اشاره به پرداخت یارانه پنهان در بخش آب و برق، ادامه داد: بطور مثال در یک خانواده محروم شاید یک یخچال وجود داشته باشد اما یک خانواده ثروتمند یخچال ساید بای ساید، فریزر و لامپ های متنوع دارد که این سبب افزایش پرداخت یارانه آب و برق به فرد متمول می شود.

از دهه 70 که یارانه پنهان 200 هزار میلیارد تومان بوده تاکنون که به 900 هزار میلیارد تومان رسیده بحث اصلاح آن مطرح بوده اما نتیجه ای نداشته است

تاجگردون تاکید کرد: اگر مجموع رقم یارانه پنهان جمع شود افراد ثروتمند حدود 8 تا 10 برابر قشر آسیب پذیر از این یارانه استفاده می کنند که در این راستا راهی جز اصلاح مکانیزم قیمت ها وجود ندارد تا سهم خانواده های نیازمند و دهک های پایین جامعه به آنها بازگردانده شود.

یارانه پنهان از 200 هزار میلیارد تومان دهه 70 به 900 هزار میلیارد تومان کنونی رسیده است

وی افزود: هر زمانی که می خواهیم قیمت ها را اصلاح کنیم بخاطر ملاحظات، اقدام خاصی انجام نمی دهیم.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اصلاح قیمت ها بهره وری را افزایش داده و می توان در این راستا یارانه را به قشر ضعیف تر انتقال داد، تصریح کرد: از دهه 70 که یارانه پنهان 200 هزار میلیارد تومان بوده تاکنون که به 900 هزار میلیارد تومان رسیده ، بحث اصلاح آن مطرح بوده اما نتیجه ای نداشته است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار : 27اردیبهشت 98، کد خبر: 425763،www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین