پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۱۰۰۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حدود ۷۸ میلیون نفر در کشور یارانه دریافت می‌کنند گفت: ارزش یارانه ۴۵ هزار تومانی سال ۸۹ در حال حاضر ۱۰ هزار تومان است.
شعارسال: محمود بهمنی با اشاره به پرداخت ناعادلانه یارانه در کشور، گفت: یارانه‌هایی که توسط دولت پرداخت شده نصیب افرادی می‌شود که مصرف بیشتری دارند و این افراد به میزان بیشتری از دهک‌های پایین جامعه از یارانه‌ها استفاده می‌کنند.

وی افزود: امروز زمانی که کالایی از قیمت واقعی آن پایین‌تر عرضه می‌شود یعنی اینکه افراد خاصی از این یارانه استفاده می‌کنند، همانند فردی که ماشین بنز سوار می‌شود و باک بنزین خود را با ۶۰ لیتر پر کرده و ۶۰ هزار تومان پرداخت می‌کند، اما فردی حتی یک دوچرخه نداشته و نمی‌تواند بنزین یارانه‌ای مصرف کند، بنابراین یارانه بنزین به جیب ثروتمندان ریخته می‌شود.

یارانه پنهان نصیب یک عده خاص و غیرمستحق می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان یارانه‌های پنهان رقم بسیار بالایی است، ادامه داد: این حجم از یارانه می‌تواند به بودجه کشور کمک کند، اما متأسفانه نصیب یک عده خاص و غیرمستحق می‌شود، بنابراین در شرایط کنونی باید موضوع پرداخت یارانه پنهان باید بررسی شود و سپس دهک‌های مختلف جامعه مشخص و یارانه‌ها و کمک‌ها به دهک‌های متوسط رو به پایین جامعه ارائه شود.

بهمنی با اشاره به اینکه حدود ۷۸ میلیون نفر در کشور یارانه دریافت می‌کنند، تأکید کرد: آیا تمام این افراد مستحق دریافت یارانه هستند؟، خیر، بلکه دهک‌های ثروتمند باید از لیست یارانه بگیران خارج شوند و به یارانه دهک‌های پایین و متوسط جامعه افزوده شود.

بانک اطلاعاتی دولت برای شناسایی دهک‌های مختلف کامل نیست

وی با بیان اینکه در حال حاضر بانک اطلاعاتی دولت برای شناسایی دهک‌های مختلف کامل نیست، افزود: هم‌اکنون نمی‌دانیم چه کسانی مستحق بوده و چه کسانی مستحق نیستند، لذا ابتدا باید این موضوع توسط دولت بررسی شود، چراکه در حال حاضر باید ثبت‌نام تعدادی جدید برای پرداخت یارانه انجام شود و ثروتمندان که بدون تعدیل همچنان یارانه دریافت می‌کنند، حذف شوند.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش ارزش یارانه نقدی از سال ۸۹ تاکنون، تصریح کرد: ارزش یارانه ۴۵ هزار تومانی سال ۸۹ در حال حاضر ۱۰ هزار تومان است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 6 خرداد 1398 ، کدخبر: 384266 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
0
0
ارزش یارانه به دلار اگر محاسبه بشه درسته، روز اول 45 دلار بود 3 دلار و 50 سنت میشه تقریبا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین